Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett
Ta microlax också om du är hård längst ner. Du kanske måste lösa upp proppen för att få ut allt som lactulosen löst upp Så att säga! Ibland krävs det 2/3 microlax
Ta microlax också om du är hård längst ner. Du kanske måste lösa upp proppen för att få ut allt som lactulosen löst upp Så att säga! Ibland krävs det 2/3 microlax
Ja jag menade såklart 2 till 3 microlax! Det borde man förstått! Ha ha!
Lite komiskt att min felskrivning blev en diskussion. Inte min mening TS ;) Men ja du har rätt Klexane att man ska vara tydlig och du tog mig på orden. Dock tror jag de flesta förstod vad jag menade då det är lite svårt att mäta upp 2/3 microlax. Vem skulle liksom göra nåt sånt? Det är självklart viktigare att ordinera rätt mängd som läkare och sjukvårdspersonal. Och kan du tänka dig att jag är undersköterska själv. Jag ger både mediciner, fragmin och insulin till vardags. Ta i trä, har än så länge inte gjort nåt stort fel mer än här i denna tråd. Puss på rej!
Klexane: förklara för mig hur du mäter upp 2/3 microlax? Utan att skada pipen när du är hemma? Och nu gällde det egenvård. Inte sjukhusvård. Du försöker bara spela viktig.
Du kan omöjligt veta om du lämnar kvar en tredjedel om du bara klämmer ut. Trams! Här vill du vara noga och exakt. Då måste du mäta upp. Det är dessutom luft i behållaren och börjar du klämma i den kommer innehållet ut direkt så jag vill veta exakt hur man gör eftersom du verkar så kunnig? Eftersom du totalt missuppfattade mig måste det vara vanligt att mäta upp ett microlax. Och inte i stort sett helt ytterst ovanligt. Ett klyx kan man lätt dosera pga större storlek. Så nå?!
Och eftersom du skrev tidigare i tråden att 2/3 microlax har noll effekt så tar ingen den dosen. Och då borde du förstått min felskrivning!
Ha ha! Ja det är ju komiskt! Därför jag fortsätter svara :) he he