• Anonym (undran)

Hur mycket alkohol dricks det hemma hos er?

Hej! Jag undrar hur mycket era sambos dricker till vardags och helger? Min man dricker gärna 5-6 kvällar i veckan och då gärna 6 stark öl och vin. Som han säger så måste han "känna" nånting om han ska dricka. Alltså bli full. Jag själv kan dricka ett glas till middagen eller framför tv och vara nöjd. Har tappat greppet om vad som är normalt.

För att tillägga så somnar han gärna framför tvn eller datorn när han dricker.. och blir allmänt jobbig. Och ja han är säkert alkoholist.

Hur står det till hemma hos er? Hur mycket dricks det i era hushåll?

• Svar på tråden Hur mycket alkohol dricks det hemma hos er?
  • Anonym (Anonym#)

Här dricks det ingenting. Dels för att mannen kör sten hård träning men oxå för att vi inte gillar sprit eller tycker att bebisar(har en 9månaders) och sprit passar ihop. Kanske för att vi är unga med? Tycks drickas mer när man blir äldre? haha (är 23)

• Anonym (Cider)

Ja det låter ju onekligen som om han är alkoholist eller på god väg att bli det.
    Min karl kan ta 1-2 starköl på helgen ibland absolut inte varje helg.

Själv dricker jag kanske max tre gånger om året, å då e en gång typ firma fest o de andra gångerna en cider lr ett glas vin en helg kväll.
    Men jag inser ju att jag sjölv dricker mindre än de flesta. Men så ser det ut hos oss iaf

• Nicke

Det där låter ostabilt.

Jag måste bli full men jag ser ingen vits med att sitta full hemma så aldrig. Har aldrig alkohol hemma och besöker systemet runt 3-4 gånger per år. Har ju ingen sambo men den senaste jag hade drack inte heller hemma.

• trilskas

Här dricker vi inget alkoholhaltigt. Nykterister båda två.

• Anonym (Rationell)

I motsats till alla ordentliga, kontrollerade människor i den här tråden dricker jag ca en flaska vin varje kväll. Två om jag inte ska upp och jobba dagen efter. Jag tar gärna en bärs eller två om jag går ut på lunchen, och är jag på semester börjar jag med whisky till frukost. Någon gång i månaden köper jag ett gram kokain och avnjuter helst hemma. Så länge man inte missköter jobb, familj eller liknande har man inte problem. Vi har en ettåring. 

• Anonym (J)

Mellan 1-2 boxar vin per vecka. Min sambo dricker inget.

• Anonym (E)
    Anonym (J) skrev 2015-07-17 06:05:53 följande:

Mellan 1-2 boxar vin per vecka. Min sambo dricker inget.

Det är mycket vin det. Är du kvinna eller man? Ålder?
  • Anonym (A)

Både jag och min sambo tar gärna 1-3 drinkar när helgen kommer. Men aldrig så att vi blir fulla utan för att vi tycker det är gott och vill unna oss. Kan erkänna att nu när sommar och semestern är här så kan det även bli mitt i veckan ;)

• MammAmma

Det är mycket, för vem som helst.

Jag och barnens pappa dricker aldrig hemma, men vi är inte mycket för att dricka annars heller.

• Oscarsmamma84

Nästan Inger alls. Kan ta en cider o sambon en öl till maten nån gång men full var längesen jag var.

Svar på tråden Hur mycket alkohol dricks det hemma hos er?