• Anonym (vill och vill)

Skulle du kvinna vilja bli hemmafru/hemmamamma? Vill du man/lesbisk kvinna ha en hemmafru/hemmamamma?

Hej!

Hett ämne jag vet! Vill du kvinna vara hemmafru/hemmamamma och skulle du man/lesbisk kvinna vilja ha en hemmafru/hemmamamma?

Med hemmafru/hemmamamma menar jag dig som är hemma frivilligt. Det handlar om mer än bara 1-2 års föräldraledighet. Du söker inte jobb/jobbar extra/pluggar vid sidan av.

Anledningen att jag inte frågar om hemmamän/hemmapappor är att de inte brukar skällas på lika mycket om de vill vara hemma, då är de istället "hjältar".

Motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kvinna vilja bli hemmafru/hemmamamma? Vill du man/lesbisk kvinna ha en hemmafru/hemmamamma?
  • Anonym (Lala)

Jag är hetero kvinna och hade gärna haft en hemmaman, men det alternativet fanns inte med...

• Anonym (vill och vill)
    Anonym (Lala) skrev 2015-07-18 11:08:41 följande:
    Jag är hetero kvinna och hade gärna haft en hemmaman, men det alternativet fanns inte med...
    P.g.a vad jag skrev i trådstarten.
  • Kjell2

Nej, vill leva med någon som har ett liv och utveckling även utanför hemmet. Med jobb, utbildning, kollegor mm.

• Anonym (vill och vill)
    Kjell2 skrev 2015-07-18 11:18:28 följande:
    Nej, vill leva med någon som har ett liv och utveckling även utanför hemmet. Med jobb, utbildning, kollegor mm.
    Kan man inte utvecklas i hemmet menar du?
  • Drottningen70

Skulle gärna gå hemma och bli försörjd. Om det inte fanns barn i hushållet då. Att vara hemma med barn är fan jobbigare än att heltidsarbeta på arbetsmarknaden. Det skulle jag aldrig utsätta mig för. Var hemmafu under ca 7 år. Det var mycket trevligt.

• Anonym (vill och vill)
    Drottningen70 skrev 2015-07-18 11:30:32 följande:
    Skulle gärna gå hemma och bli försörjd. Om det inte fanns barn i hushållet då. Att vara hemma med barn är fan jobbigare än att heltidsarbeta på arbetsmarknaden. Det skulle jag aldrig utsätta mig för. Var hemmafu under ca 7 år. Det var mycket trevligt.
    Haha helt rätt!
  • Fru Blacker

Nej jag skulle inte vilja ha en hemmaman som går hemma och dräller. Jag ser själv inte hur man kan utvecklas i hemmet på samma sätt som man utvecklas på jobbet men om andra gör det så är det väl trevligt för dem.

frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • Drottningen70
    Fru Blacker skrev 2015-07-18 11:46:47 följande:

Nej jag skulle inte vilja ha en hemmaman som går hemma och dräller. Jag ser själv inte hur man kan utvecklas i hemmet på samma sätt som man utvecklas på jobbet men om andra gör det så är det väl trevligt för dem.

Jobb innebär anpassning inte utveckling.
  • Kjell2
    Anonym (vill och vill) skrev 2015-07-18 11:28:13 följande:

Kan man inte utvecklas i hemmet menar du?

Jo, men har sett för många tråkiga exempel på världsfrånvarande hemmafruar utan eget liv.
  • Kim Possible

Nej, fy fan så trist. Skulle inte vilja att min partner var hemmaman/hemmapappa heller, såvida han inte av någon anledning kunde försörja sig ändå och hade engagemang i _något_  och inte bara ville skrota runt eller ligga och pilla sig i naveln. Det hade varit ordentligt avtändande att leva med en sådan människa. 

Svar på tråden Skulle du kvinna vilja bli hemmafru/hemmamamma? Vill du man/lesbisk kvinna ha en hemmafru/hemmamamma?