Inlägg från: sanna1975 |Visa alla inlägg
  • sanna1975

Marsbebis 2016

Hej! Får jag hoppa in här, väntar mitt fjärde barn den 31/3. Så förhoppningsvis blir det i mars!

Mina barn är 21, 11 och 8 år, jag har en tjej och två pojkar. Nu kommer en lillasyster, om man ska våga lita på ultraljudet... ( Man har ju hört talas om att de sett fel ibland! )

Vi bor strax norr om Stockholm.

• sanna1975

Hej! Jag måste fråga, har era små lagt sig till rätta ännu? Jag är i v 33 nu, och bm kunde idag inte säga åt vilket håll bebisen låg. Förra gången var huvudet nedåt, men nu var det svårt att känna. Lite på tvären verkar hon vara, och verkar inte sjunkit nedåt än. Det kanske är för att det är 4e barnet, att det finns mycket plats för henne därinne att snurra runt?

Nåja, det är ju några veckor kvar ändå. Hoppas verkligen att hon hamnar med huvudet nedåt tills det är dags!

• sanna1975

Apropå sömnlöshet, för mig är det varannan natt. Igår var jag vaken från kl 03, men natten innan sov jag som en stock..., Det konstiga är att det är helt omöjligt att sova utan någon särskild anledning. Man är bara helt klarvaken! Kanske kroppen som förbereder sig för vakna nätter med liten bebis?

• sanna1975

[quote=76321252][quote-nick]Carabellis kusp skrev 2016-02-09 21:07:45 följande:[/quote-nick]Jag hittade bra amningsbh på lindex. 2 för 249kr tror jag.

Undrar om det var samma som jag köpte då härom veckan på Lindex. (2pack amnings bh) Jag tyckte de var väldigt små i storleken? Tog M, som brukar passa men man har väl blivit lite större då... :)

• sanna1975

Hur mycket sammandragningar har ni? Jag går in i v 35 i morgon, och nu börjar sammandragningarna komma rejält. Tidigare var det knappt några alls, och jag kände mig oförskämt rörlig. Men nu har det verkligen vänt. Ett par dagar har jag haft sd till och från hela dagarna, och samtidigt har jag även fått mer ont i fogarna och en smärta som strålar på insidan av låren. Att gå på någon promenad är bara att glömma,  jag sitter mest hemma. Jag kommer inte ihåg hur det var förra gången, det är trots allt 8 år sen jag var gravid sist! :) 

• sanna1975

Förlossningen börjar jag se fram emot nu. Vad gäller smärtlindring har jag bara haft lustgas och det har funkat rätt bra. Visst, man blev rätt snurrig så jag kan förstå om man tycker det är obehagligt.

Mina två senaste förlossningar var ganska lika varandra. Startade med värkar, och efter 4,5-5 timmar var pojkarna ute. Hann inte vara mer än ca 2h på sjukhuset. Jag hoppas det blir ungefär samma denna gång!

Jag har funderat på epidural, men tycker det verkar läskigt att sätta en spruta i ryggen. När jag kommit fram till den punkten att jag till sist bett om epidural har det varit för sent... Lika bra det, för sista biten har gått väldigt fort.

Är det någon som har erfarenhet av bäckenbottenbedövning eller västerviksmetoden? Jag tycker det ondaste är i slutet när man ska krysta ut bebisen, finns det någon bedövning som fungerar i det skedet?

• sanna1975

Grattis Tessie till underverket!!!

Apropå dunderförkylningen som LisaKMB skrev om, så är det lika illa här. Jag har fortfarande några veckor till BF, så det borde hinna gå över. Jag tror att man klarar av en förlossning rätt bra ifall det skulle sätta igång. Alla endorfiner och andra hormoner som driver på kroppen har så stor effekt på kroppen, och jag gissar att en eventuell förkylning knappt märks. Men man vill ju helst vara helt frisk och pigg när det startar!

• sanna1975

Lägger till mig på listan! Hamnar sist..,, :)

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan 27/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

Sanna1975: 31/3

• sanna1975
    sandra84 skrev 2016-02-28 01:33:35 följande:

Har lite panik!!!

Vi har den senaste veckan haft magsjuka i familjen. Började med dottern förra lördagen, mig söndagen, sonen tisdagen och mig och sambon på torsdagen. Senaste omgången för min del var fruktansvärd. Nu spyr vår dotter igen.

Kan jag få magsjukan igen??? Har lite smått panik.

Ja, tyvärr tror jag man lätt får magsjuka igen.... Det smittar väldigt lätt. :(

Kan du försöka hålla dig undan, din man kanske kan ta hand om sjuklingen så mycket det bara går?

Det är hemskt med magsjuka, håller tummarna för att du slipper en till omgång!
  • sanna1975

Nu har resten av familjen åkt till fjällen på sportlov, men jag orkade helt enkelt inte hänga med. Känner mig lite som en svikare, men jag tycker nog att jag gör bäst i att vila hemma istället. Bara tanken på att sitta i bilen i 6 timmar i sträck! Och jag är så klumpig....känner mig som en elefant! Kan inte gå 100 m innan jag får ont i bäckenet. Hoppas att de får det roligt i backarna utan mig. Nu ska jag njuta av lugnet här hemma! :)

Svar på tråden Marsbebis 2016