Marsbebis 2016
Det där låter skönt! Passa på och njut!!:) hur länge blir familjen borta?
Det där låter skönt! Passa på och njut!!:) hur länge blir familjen borta?
Grattis mammave, hoppas allt är bra!
Båda namnen är väldigt fina, men Finn är ju lite coolt och mer unikt kanske.
Joel eller Finn ;) vad tycker ni? Hehe
:) har också Karolinska sist på min lista, vet egentligen inte varför, men, men.. Håller som sagt också tummarna för Danderyd av exakt samma anledning som dig. Nöjd med förra fl och patienthotellet.
Grattis hannis! Och ni andra som fått bebis, såklart.... :)
Jag har några veckor kvar, BF sista mars. Känns som en evighet. Om jag istället litar på min sista mens skulle datumet varit 5/4, så jag väljer att tro på ultraljudets datering! :D
Har haft hemska förvärkar ett par kvällar nu. Kan inte minnas att jag haft så mycket vid tidigare graviditeter? Men det känns inte som att det trycker nedåt, så jag antar att det inte är nåt på g än på ett tag.
Ha det bra allihop!
Grattis carabellis!
Ooo, spännande mialinden! Lycka till nu är det inte långt kvar!
Cateyes, känner med dig. Jobbigt, men det går över bara syskonet hinner vänja dig vid konkurrensen.
Här händer det inte så mycket. Magen har kanske sjunkit lite, jag ska till bm imorgon. Får se om hon gått från rörlig till ruckbar i alla fall. Hon har legat väldigt högt i magen hela tiden, på tvären och lite hur som helst. så mitt sf-mått har legat över normalkurvan hela tiden. Trots det tror jag inte det är någon jättebebis, hon har bara legat högt upp i magen. Är för övrigt supertrött och sover halva dagarna...
... Jag menar att syskonet vänjer sig :)
Alltså, hur långt ner kan bebisen sjunka innan förlossningen egentligen? Min har ju varit fixerad i typ fyra veckor, och senaste två veckorna har huvudet varit så långt ner att det inte går att känna från utsidan/magen. Och inatt, efter några jobbiga förvärkar, är det som att bebisen är ÄNNU längre ner. Det spänner nu konstant i bäckenet, känns som att jag ska gå i två bitar liksom, och jag känner tryck bakåt mot svanskotan typ som att jag var jättebajsnödig hela tiden. (Sorry för detaljerna, men alltså det känns så..)
På ett sätt är det väl bra, det borgar väl för ett rätt snabbt utdrivningsskede, men kan inte nån bara tala om för bebisen att livmodern liksom måste öppnas först INNAN man ska ner...? Det är klart oskönt att ha det så här nämligen kan jag lova...
Frida Li, din stackare... Att sitta på en kall parkbänk låter inte som det härligaste just nu.
Och grattis santine till bebisen!
Idag har jag verkligen inte gjort ett dugg. Ätit godis och surfat på olika inredningsidéer som jag ska ta tag i sen någon gång. Drömmer om att måla om en gammal ikeabyrå och tapetsera. Får se om jag får mer eller mindre energi när lollan är född? Ha ha, drömma kan man ju alltid!
Råkade se en bild på Magdalena graf på insta, vältränad med platt mage tre veckor efter förlossningen. Femte barnet tydligen... Deprimerande. En annan har inte samma look ett år efter!
Grattis smilla! Det verkar ha varit väldigt snabbt jobbat :)
Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)