• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • linos
    AKF skrev 2015-08-11 22:54:49 följande:

Välkommen! Låter ganska likt min situation då. Är i 7+6 idag och mår väääldigt illa till och från. Lagad mat får jag knappt i mig alls, tur att det finns yoghurt.

Har du bokat tid hos MVC än? Jag ska dit nästa vecka och på VUL nu i veckan.

Ah, då är vi på samma ställe : ) Yoghurt och citrusfrukter... Var på inskrivning i måndags redan, fick tidig tid, hoppas på att få VUL så snart som möjligt också. Vet inte varför oron känns mer påtaglig den här gången? Så många kompisar som fått problem med andra graviditeten, känns det som..
  • sandra84

Elenic: Vad skönt att din chef reagera så positivt. Jag funderar också på att berätta för min chef. Går omkring som ett trött kolli på jobbet och mår konstant illa. Kan vara skönt att förklara varför man inte är sitt vanliga jag.

Hade även jag inskrivning idag. Bokade tid för tidigt ul den 7 september. Längtar!

• mammave

Smilla och AKF: skulle inte båda ni på vul denna vecka?

Jag vill så gärna ha ett ul när v 12 passerat, förutsatt att nipt visar bra. Men finns inga privata i närheten

• AKF
    mammave skrev 2015-08-13 06:42:49 följande:

Jag vill så gärna ha ett ul när v 12 passerat, förutsatt att nipt visar bra. Men finns inga privata i närheten

Hej!
    Ja, jag var på VUL idag på morgonen. Såå fantastiskt glad känner jag mig nu - för  allt såg bra ut. Kändes stort, även fast det fortfarande är tidigt. Alla där sa grattis en massa gånger och jag var typ paff, vi har ju inte berättat för några än så det var fint att få första grattis. 
    Jag bokade VUL på en klinik där vi börjat utredning för sk sekundär barnlöshet, en privat som arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting. Och besöket för VUL räknades i högkostnadsskyddet, verkligen bra! Det är så synd att inte alla som vill kan få göra det. Hoppas verkligen att du får ett UL efter v 12 hos dig mammave! <3 Kram! 
  • linos
    AKF skrev 2015-08-13 10:56:32 följande:
    Hej!
    Ja, jag var på VUL idag på morgonen. Såå fantastiskt glad känner jag mig nu - för  allt såg bra ut. Kändes stort, även fast det fortfarande är tidigt. Alla där sa grattis en massa gånger och jag var typ paff, vi har ju inte berättat för några än så det var fint att få första grattis. 
    Jag bokade VUL på en klinik där vi börjat utredning för sk sekundär barnlöshet, en privat som arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting. Och besöket för VUL räknades i högkostnadsskyddet, verkligen bra! Det är så synd att inte alla som vill kan få göra det. Hoppas verkligen att du får ett UL efter v 12 hos dig mammave! <3 Kram! 
    Grattis! Vad skönt att veta, förstår att det känns stort och mer verkligt nu. Hoppas på samma goda erfarenhet SNART... : )
  • Smilla80
    mammave skrev 2015-08-13 06:42:49 följande:

Ja det stämmer, jag ska dit idag! Sååå nervös o skräckslagen inför det. :( hoppas du kan få komma och göra ett VUL i v 12 på nåt sätt, det är ju så skönt att få dämpa sin oro.

Så skönt AKF att allt såg bra ut, stort grattis!!
  • mammave
    AKF skrev 2015-08-13 10:56:32 följande:

Hej!

Härligt att allt såg bra ut
  • Reflexen

Håller tummarna, Smilla!

Mammave: kan du inte få göra ett ul på stället där du gjorde NIPT-testet? Eller var det kanske långt från där du bor?

Om en vecka ska jag på mitt andra vul. Är så glad över att få komma o kolla, har nämligen väldigt svårt att tro på att det kommer gå bra.

• Smilla80

Lycklig! Allt såg bra ut! Fick se och höra det lilla hjärtat slå. Så skönt! Nu kanske jag kan börja njuta lite av graviditeten och av att jag inte mår illa, och vara glad över att få må bra! :)

Reflexen, tack för tummar! :) Skönt att du ska få komma på VUL snart igen!

Svar på tråden Marsbebis 2016