• Madski

Marsbebis 2016

Elenic skrev 2016-04-01 17:56:13 följande:

Härligt med bra besked och svepning! Det funkade ju för mig så hoppas på detsamma för dig! Håller alla tummar...

Fortfarande inga känningar och Nu har det gått åtta timmar så nu känns det långt borta igen.. Hur lång tid tog det för dig från hinnsvepningen?
  • Madski

Som ett skämt, bf+9 idag. La mig själv i dotterns rum igår och har sovit som En prinsessa, underbart. Inga känningar what so ever så jag antar att hinnsvepningen inte kan anses som relativt misslyckad, gaah!
    På måndag får jag tid för igångsättning om inget hänt så nu börjar jag ställa in mig på det..

• Madski
    Madski skrev 2016-04-02 07:56:25 följande:

Som ett skämt, bf+9 idag. La mig själv i dotterns rum igår och har sovit som En prinsessa, underbart. Inga känningar what so ever så jag antar att hinnsvepningen inte kan anses som relativt misslyckad, gaah!
    På måndag får jag tid för igångsättning om inget hänt så nu börjar jag ställa in mig på det..

*Kan ses som relativt misslyckad ska det såklart stå, :)
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-04-02 08:41:26 följande:
    Men då peppar vi för att det startar idag istället när du är utvilad! Jag sov som en prinsessa inför min förlossning vilket ju var toppen så jag hade kraft att föda. Tummar hållna...!
    :) ja, ut ska han och förhoppningsvis idag. Ja, det är inte helt fel att vara utvilad när det väl drar igång..
    Tack för tumhållning!
    Sambon är iväg på tränarutbildning hela dagen så han tycker att det iaf kan vänta till ikväll.. Min kommentar till det var att han inte ska tycka så mycket alls för tillfället, haha och vara nöjd om han iaf för vara med på halva utbildningen, hehe..
  • Madski

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..
    Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?
    Psyket börjar bli lite instabilt nu..

• Madski
    AKF skrev 2016-04-03 18:00:10 följande:
    Jag fattar verkligen vad du menar. Alla frågar och undrar... Trots att vi bara gått över en vecka nu. Som tur är lämnar maken imorgon och mormor hämtar dottern tidigt för att hon ska iväg på en aktivitet, så jag slipper frågor och blickar imorgon iaf. På tisdag har jag v41-UL och MVC-besök, får se vad de säger då.

Det måste vara otroligt påfrestande på alla sätt med så mycket övertid som 10 dgr. Tänker på dig!
    Vad gulliga ni är hela bunten! TACK!
    Tog en långsam promenad på 3km i fm, tog en timme och passade på att prata i tele med min bästa vän och bröt ihop lite. Gjorde susen för psyket, men promenaden har inte resulterat i något.

AKF skönt att du får hjälp med både lämning och hämtning imorrn! Förhoppningsvis drar det igång för dig snart så kanske du slipper ul och mvc på tisdag.

Imorrn ska min bm kolla min journal och om jag inte fött då/är inne på fl så ska hon ringa och boka tid för igångsättning åt mig och sen ringa mig. Så imorrn får jag iaf ett definitivt slutdatum om inte annat..

Btw, slemproppen lossnade lite under gårdagen, men inget mer efter det, suck och stön.

Känns som att jag kör en elefantgraviditet just nu..
    Blev pizza till middag idag (noll ork för mat och disk..) och snart ska jag ta en låååång dusch innan jag ska lägga mig med ipaden i sängen och bara slöa.

Förhoppningsvis blir det positivare inlägg från min sida om inte allt för lång tid ;)
  • Madski

Bf+11.. Ringde precis och spelade in meddelande till min bm om att hon gärna kan ringa och boka in tid för igångsättning typ nu, helst igår, börjar tappa tålamodet nu.. Orkade inte vänta på att hon skulle ringa mig under FM, skadar inte att ligga på lite..

Just nu känns det osannolikt att fl skulle dra igång av sig själv. Inga känningar mer än sammandragningar som tidigare. Idag blir det soffläge.

• Madski

Bm ringde när jag var på toaletten och spelade in ett meddelande om att hon bokat tid för igångsättning på fredag(!), FREDAG, skjut mig! Började gråta direkt..
    Sitter i telekö till henne nu, vägrar att vänta till fredag.. Vill ha tid idag eller imorgon och idag vill jag göra en till hinnsvepning, kan ju inte skada.. Gaaaaah.. To be continued.,

Och tack för pepp och medkänsla!!!

• Madski
    AKF skrev 2016-04-04 12:40:54 följande:
    Men va f***n! Fattar frustrationen, jag hade blivit så sjukt ledsen också. På fredag är du väl +15? Får du någon förklaring, som att det är bättre att det startar av sig själv? Eller är det bara ont om tider?

Styrkekramar!
    Ja, enda förklaringen var (såklart) att det är bäst att det startar av sig självt. (Som om inte alla vet det, självklart Jill väl alla det, men just KU känns det vääääldigt avlägset..) Sa dock till henne att min förra fl började med värkar på bf+9. Och när jag kom in då var jag öppen ca 4cm och sen fick dom ändå Ta hål på hinnorna.. Så jag ifrågasatte rejält varför dom inte kan ta hål på hinnorna nu också? Var ju öppen 2,5cm i fredags.. Fick iaf en tid imorgon för bedömning på Danderyd för att se vad dom säger..
    När sambon fick info kontrar han med kommentaren "är inte det onödigt, kanske lika bra att vänta till på fredag.." Slängde på luren i örat på honom och skickade iväg ett sms om att jag klarar mig själv imorrn.. Tog inte många sekunder innan han ringde upp och bad om ursäkt..

Som sagt, mitt psyke är lite instabilt just nu. Bestämde mig nyss för att skärpa till mig och då får jag sms från min mamma som undrade om jag inte ska få tid för igångsättning i veckan. Välmeningen, absolut, men min reaktion på Frågan var frustration och grått..

Tips för att bli lite positiv?

Btw, har nu på fm käkat upp godiset som jag hade packat ner i BB väskan, kommer garanterat hinna köpa nytt flera gånger om med tanke på noll känningar..

AKF, hur är det för dig? Några känningar!?
    Jag trodde inte att jag skulle bli såhär knäckt, men gissar att det kom med sen tvåsiffriga övertiden ;)
  • Madski

Nu är det igång på riktigt, 2-3 min mellan värkarna först för ca 1,5h sen och tätt från början..jag kan fortfarande kan prata mig igenom dom så fl tycktenjag skulle avvakta en stund till. Sambon är iaf och hämtar min mamma som ska vara barnvakt.. Tror Vi åker in snart för det känns som att det kan bli jäkligt jobbig inom kort.. Dusch, vetekudde och alvedon hjälper inte..!

Svar på tråden Marsbebis 2016