• Madski

Marsbebis 2016

aztec skrev 2015-11-19 18:56:38 följande:

Påtal om välmående, någon annan som känner igen sig i känslan att inte kunna njuta så mycket utav grav som man skulle vilja pga.... Denna grav var väldigt efterlängtad och tog tid, två missfall emellan. Sista barnet jag kommer skaffa. Men nu när jag Äntligen är gravid så kan jag inte njuta utav det. Speciellt inte så som jag ville göra när jag försökte bli gravid. Känner en liten sorg och press också då detta är Sista Gången. Som om det måste vara så speciellt av bara denna anledning. Vill inte se tillbaka och känna ånger som jag gjorde med min första graviditet.

Jag kände så i början, ungefär fram till rul.. Har också ett missfall i bagaget förra hösten och vi har längtat.. Jag började njuta på riktigt mer och mer efter rul så jag tror att det mesta grundade sig i oro/rädsla för att något skulle vara fel.. Nu känner jag lillebror varje dag och äntligen kan jag njuta och visar mer än gärna upp magen.. Ligger i sängen nu och lillebror buffar runt och vänder och vrider på sig som bara den.. Lycka till tusen! Men jag kan verkligen förstå hur du känner, längtan efter graviditeten var så jobbig att man inte riktigt kan ta till sig att det är på riktigt nu och att det faktiskt ligger en bebis i magen., jag håller tummarna för att det vänder för dig och att Du kan få börja njuta snart, det är du garanterat värd!! Det är alla värda!
  • Madski
    sandra84 skrev 2015-11-21 19:09:47 följande:

Varning för intim info!!!

En undran... Vaknade imorse med världens svullnaste underliv. Har även en blodådra som är uppsvälld och lila/blå! Känns som ett eldklot mellan benen. Är det åderbråck? Vad kan jag göra? Farligt? Har legat ner hela dagen... Kan knappt stå pga smärta.

Men aj!! Försöker föreställa mig smärtan, usch stackare!! Har ingen erfarenhet av åderbråck *peppar,peppar* men låter lite som det.. Ring 1177 och be om rådgivning, finns förhoppningsvis något du kan göra hemma för att lindra smärtan., lider med dig till tusen!!
  • Madski

Suck och stön.. Ligger klarvaken och kan inte somna om.. Somnade vid 21, var super trött, vaknade kl.00.15 och här ligger jag nu, tre timmar senare fortfarande klarvaken, Gaaaah!
    Har haft det så här några nätter senaste två/tre veckorna, blir galen på det.. Sist somnade jag om kl 5, sådär lagom en timme innan väckarklockan ringde.

• Madski

Vad härligt det låter med en långresa till värmen, är minst sagt avis..här nalkas det förhoppningsvis renovering som bara den.. Vi sålde vårt hus i våras och bor nu i en hyresrätt sen två månader i väntan på att hitta ett nytt hus, kruxet är bara att det inte är det lättaste.. Vi vill bo i ett specifikt område och vi är tyvärr inte ensamma om det, Gaaah, börjar blir tokig på lägenheten snart. Men,men snart så. Är på väg mot en förhandsvisning nu och håller tummarna stenhårt för att huset känns bra och att det blir vårt., en väldans massa renovering, men det är bara att gilla läget.. Snälla, håll tummarna för oss ;) vore skönt att ha flyttat innan lillebror kommer *peppar,peppar* eller iaf signat något så att vi slipper alla husvisningar i vår.. Går in i v25 på fredag så tiden verkligen springer iväg...

Har börjat känna mig otymplig och magen spänner som bara den, man märker att han inte har lika mycket utrymme längre.. Halsbrännan är dock bättre *peppar,peppar* men jag är inställd på att den blir värre igen..

Är det många av er som handlat mycket än!? Jag har handlat lite kläder, ytterst lite, kanske fem, sex plagg inkl strumpor haha.. Känns som att utgifterna kommer att spåra snart med hus, renovering, barnvagn, babyskydd etc.etc och så ska vi inte glömma att det blir föräldrapenning sen också., inser atg det kanske är läge att börja köpa allt!? När bör man vara på banan med allt? Jag för mig att Vi var relativt tidiga med allt sist.. Hur är er status med allt?

• Madski

Vad skönt för er att ni fått det beviljat, grattis!
    Här är det fullt ös på jobbet, galet mycket, men samtidigt väldigt kul.. Vet inte hur jag skulle klara mig utan alla todolistor, haha.. Har inre bestämt hur jag ska vara ledig i jul, utan tar det lite som det kommer.. Jobbar troligen mellandagarna i dec och tar ledigt i januari.. Dotter och sambo är dock lediga från 23/12-10/1 så det blir lite semester i sig att varken lämna eller hämta på skolan och bara ta hand om sig själv på morgonen :)

• Madski
    NellieMeja skrev 2015-12-04 07:06:15 följande:

Fick oxå min gravid penning beviljat tjhoo nu ångrar jag bara att jag inte ansökte om att få gå tidigare än vad jag gjorde. För nu börjar det bli tungt å jag har så ont. Men snart är det jul ledighet. Så att jag får vila lite.

Vad härligt att den gick igenom, grattis! När blir du ledig och Vad jobbar du med?
  • Madski

Vecka 25 idag, galet! Kommer precis från barnmorskan och allt var bra med både lillebror och mig.. Järnvärdet var toppen så jag vågade nämna att jag slarvat rejält med järntabletterna vilket var helt ok så länge jag mådde bra, jippie! Sen är väl definitionen av bra olika, men så länge värdena är bra så känns det toppen! Spelade in hjärtslagen så att storasyster kan få höra ikväll :)
    Nu jag vi bm-besök inbokade fram till vecka 34 och det känns som att tiden kommer springa iväg :) vi valde södra BB för förlossningen..
    Hoppas Ni får en härlig fredag! Jag håller tummarna för att min fortsätter lika bra som den börjat ;)

• Madski
    Frida Li skrev 2015-12-08 21:05:03 följande:

I två dagar nu känns min hud på magen väldigt trång! Känns som om jag har en skjorta på mig som är för tajt o jag kan inte andas! Känns som huden ska spricka o bara bli en massa bristningar! Fick lite runt navlen med dotter som jag inte såg förrän efter förlossningen då de var helt vita. Är så rädd att det ska komma mer nu...:( magen känns så spänd o hård, har så svårt att slappna av o andas! Hoppas att detta snart försvinner, nästan panik känslor! Någon mer som känner så? V, 25

Exakt samma lika här, främst på kvällstid.. Blir tokig.. Känns mycket bättre när jag smörjer in mig.. Dock har jag bara vanlig lotion, måste nog köpa olja snart.. Håller tummarna för att slippa bristningar *peppar,peppar* tips någon?
  • Madski
    Elenic skrev 2015-12-09 12:34:44 följande:
    Jobbigt!

Iom att jag jobbar med hudläkemedel och forskning om hud måste jag dock vara jättetråkig och säga att lotion/olja inte fungerar alls mot bristningar. Bristningar uppstår mycket ?djupare? ner i huden och kan inte förebyggas med något man smörjer sig med. Det är dessutom väldigt genetiskt betingat om man drabbas av det eller ej. Däremot är lotion/olja jätteskönt för den kliande, växande magen ändå ? så det skadar verkligen inte alls att smörja. Men mot bristningarna har det ingen effekt. :(

Då är det bara att hålla tummarna för att generna är bra ;) klarade mig utan bristningar förra graviditeten och min mamma klarade sig under sina två.. Slog till på att köpa weledas olja idag och hoppas att det känns bra med den, Har börjat tröttna på min lotion nu så lite kul med variation.. Blev även rekommenderad att köpa en olja "för de intimare delarna att börja med från och med vecka 34" jag var på väg att börja skratta när expediten sa det.. Hon försäkra vara så korrekt när hon sa det.. Skippade dock det köpet ;) för nu iaf, men vem vet, det kanske gör susen för M... Haha, Är sjukt trött och har sjukt dålig humor idag.. Over and out innan jag spårar..
  • Madski

Blev rekommenderad av bm att vaccinera mig mot influensan så idag gjorde jag det på lunchen.. Tar ca 2-3v innan det ger fullt skydd och säker kan man ju aldrig vara, men, men.. Vet att vi skrev om vaccinet förut så tänkte bara flika in att min bm rekommenderade det..

Svar på tråden Marsbebis 2016