duschar i två timmar
Hahaha, jag är nästan likadan. För mig tar det dock "bara" en timme per dag.
Hahaha, jag är nästan likadan. För mig tar det dock "bara" en timme per dag.
Jag tar också på mig allt ca 2 timmar och känner flera som gör det! Dom som gör det är väldigt mån om sig själva och vill vara noga. Varför det tar så lång tid är:
1. Står under strålen Max 5min så kropp och hela mitt tjocka och långa hår är dyngblött.
2. Rakar hela kroppen/något enstaka ställe därefter skrubbar jag kroppen från topp till tå noga, väldigt noga och fint, tänk dig en alldeles egen hemma hamam. Minst 30-45min
3. Schamponerar håret två ggr sedan balsam/ompackning och sedan balsam. 20-30min
4. Står under strålen länge så allt kommer ur håret och kroppen (oerhört viktigt att aldrig lämna kvar schampo/balsam/duschkräm på sig) 15min.
5. Tvättat och skrubbar ev rakar ansiktet. 15min
Detta är en normal duschning för mig, ibland lägger jag ner lite mer tid med exklusiva naturliga produkter. Jag älskar att vara ren, det är en stor del av mig själv och min religon. Har underbar hud och hår tack vare för att jag tar hand om den så bra!
Nu måste jag ändå fråga: Ni som hävdar att ni bara duschar i 5-10 min om dagen, rakar ni er inte varje dag?
Nu testade jag att skynda mig rejält i badrummet, samt ta tid. 40 minuter totalt inklusive samtliga moment (tandborstning, rengöring av ansikte, insmörjning med ansiktsprodukter och -massage, dusch, rakning, insmörjning efter dusch... Då hoppade jag trots allt över hårtvätten, som hade tagit ca 15 minuter extra.
Detta är alltså snabbast möjliga scenario för mig en vanlig dag när jag inte tvättar håret.