• samanta1234

duschar i två timmar

fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.

hur länge tvättar ni er

• Svar på tråden duschar i två timmar
  • Sockervaddspinnen

Är jag trött och frusen så kan det bli en kvart. Annars tar det väl kanske 5-10 minuter.

Skölja, tvåla, skölja.

Har jag tid, så står jag kvar i duschen och duschar duschen (alltså gör rent den lite).

• MammAmma

VAD är det som möjligtvis kan ta dig 2 h?! Använder du hjälpmedel?? Om jag så ställde mig och rakade mig från topp till tå, inklusive håret på huvudet, skulle jag inte lyckas slå ihjäl 2 h i duschen.

• Flisan79

Jag har en form av psoriasis som gör att jag ömsar mycket skinn. För att få bort överskottet måste jag bada/duscha minst 20-30 min varannan dag. Det är skitjobbigt! Vill jag få bort skiten ordentligt på hela kroppen så tar det upp mot en timme.

Har lite svårt dock att förstå vad som tar 2 timmar?

• Drottningen70

Jösses hur stor kropp har du egentligen? Låter inte friskt.

• Let it Rain

Hahaha, jag är nästan likadan. För mig tar det dock "bara" en timme per dag.

• MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 08:05:34 följande:

Jag har problem med håret. tappar mycket hår när tvättar.

Det gör jag också, har tappat 2/3 delar av det, går mycket fortare att tvätta det numera xD
  • samanta1234
    MammAmma skrev 2015-07-18 22:44:43 följande:

VAD är det som möjligtvis kan ta dig 2 h?! Använder du hjälpmedel?? Om jag så ställde mig och rakade mig från topp till tå, inklusive håret på huvudet, skulle jag inte lyckas slå ihjäl 2 h i duschen.

Jag använder shampoo och body shower. brukade använda balsam men inte nu
  • LaLola

Max 10 min tar det för mig.
    Tvätta hår (schampo + balsam), kropp, ev fila fötterna o lite rakning.

Svar på tråden duschar i två timmar