Inlägg från: samanta1234 |Visa alla inlägg
  • samanta1234

duschar i två timmar

fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.

hur länge tvättar ni er

• Svar på tråden duschar i två timmar
  • samanta1234
    MammAmma skrev 2015-07-18 22:44:43 följande:

VAD är det som möjligtvis kan ta dig 2 h?! Använder du hjälpmedel?? Om jag så ställde mig och rakade mig från topp till tå, inklusive håret på huvudet, skulle jag inte lyckas slå ihjäl 2 h i duschen.

Jag använder shampoo och body shower. brukade använda balsam men inte nu
  • samanta1234

ni säger att det tar för er 5-10 min Skrattande för mig tar det 5 min att ta av kläder haha
    tror ni att ni blir rena så fort
    man måste massera håret och skölja ordentligt och kroppen måste sköljas
    håret tvättas noga

• samanta1234
    Aikido skrev 2015-07-19 09:33:12 följande:

Säg till din man att stänga av varmvattnet. Det kanske kan bli en morot för dig att duscha snabbare.

haha om du var så att man skulle betala mycket för varm vatten
    kanske skulle ta en timme bara i ett sånt fall
  • samanta1234
    MammAmma skrev 2015-07-19 11:13:13 följande:
    Så hur lyckas du få 2 h att gå med att schamponera håret och tvätta kroppen? Jag duschar max 10 min i vanliga fall - schampo, balsam, skrubbar kroppen med duschkräm på badsvamp, rakar ben och armhålor ibland.
    hur i hela världen kan man tvätta sig på bara 10 min. det går jättefort. 10 min är ingenting
  • samanta1234
    MammAmma skrev 2015-07-19 11:16:09 följande:
    Har du något fysiskt funktionshinder då? Menar inget illa alls, undrar bara, om bara avklädning tar dig 5 min.

Jo, jag blir ren. Jag behöver inte se ut som ett russin när jag kliver ur duschen för att bli ren.
    problemet är att om jag inte tvättar noga kan det klia mycket

jag hatar när det kliar
  • samanta1234
    LaLola skrev 2015-07-19 11:17:02 följande:
    Men 2 timmar?!
    5 min för att ta av kläderna? Rörelsehindrad?

Hur länge tvättar du händerna efter tex ett toalettbesök om du tycker att man behöver 2 timmar för att skölja av tvål på kroppen?
    jag är ung och inte rörelsehindrad. jag är mycket aktiv också inte när det gäller att tvätta sig. då blir jag som en gammal tantSkrattande
  • samanta1234
    Let it Rain skrev 2015-07-19 11:24:31 följande:
    Nja, håller inte med här. Jag tar oftast ca 45-60 min på mig i duschen, men då rakar jag mig över i stort sett hela kroppen och i olika vinklar för att verkligen komma åt stubben, tvättar håret, låter inpackningar verka och smörjer därefter in mig med diverse krämer och oljor. Kan duscha snabbt också, men då känner jag mig inte ren.
    Jag är inte ensam. du också. Jag kan också duscha snabbt men då känner jag inte mig ren
  • samanta1234
    LaLola skrev 2015-07-19 11:30:49 följande:
    Det känns alltså som ett tvång att duscha så länge? Du kan inte stå emot?
    jag önskar att jag kunde tvätta mig i 10 min

• samanta1234
    LaLola skrev 2015-07-19 11:35:46 följande:
    finns det fler saker som du känner ett tvång att göra på ett visst sätt?
    ja i 15 min tandborstning

hatar
  • samanta1234
    LaLola skrev 2015-07-19 11:43:22 följande:
    15 minuter!!!! Förvånad
    ibland 5 min och ibland 10

tandläkare säger att jag inte borstar braDemon
  • samanta1234
    Gert skrev 2015-07-19 16:17:25 följande:

Ni som duschar så pass länge vet nog inte att vattenånga som kommer från duschen innehåller klor vilket är giftigt att andas. Om ni ofta har huvudvärk och andningssvårigheter har det säkerligen med det att göra. Om det finns bruna fläckar på tak och väggar är det antagligen fuktskador som har uppstått av när nu har duschat.

Ni verkar heller inte veta på att jordens vattenreserver håller på att ta slut. Tänk på barnens framtid och sluta var så förbaskat egoistiska!

www.svt.se/nyheter/utrikes/varldens-vattenreserver-sinar-allt-snabbare

jag har märkt hur taket blir. du har faktiskt rätt
Svar på tråden duschar i två timmar