Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

duschar i två timmar

En månad ute på landet med egen brunn och brist på grundvatten och du kommer inse att du kan bli lika ren ute två-timmarsduschar och du kommer återfå balansen i huden.

Min dusch, max tio minuter och är ren efteråt

• sextiotalist
    Let it Rain skrev 2015-07-20 00:01:43 följande:

Nu måste jag ändå fråga: Ni som hävdar att ni bara duschar i 5-10 min om dagen, rakar ni er inte varje dag?

Nej, rakar mig under armarna en gång i veckan och benen under sommaren när jag tar fotbad.

Under sommaren tar jag även bikinilinjen en gång i veckan
  • sextiotalist
    Let it Rain skrev 2015-07-20 12:59:53 följande:

Om jag ska göra det snabbast möjligt: 25 min dusch + 15 minuter hårtvätt.

Jag anser verkligen inte att man bör skippa ansiktsprodukterna. Huden behöver såväl fuktighetskräm som solskydd. Jag skulle inte gå utomhus utan detta i ansiktet. Jag anser att det är viktigt att sköta sin hy såväl genom kost som bra hudvårdsprodukter. Du får givetvis anse vad du vill om saken, men jag är mycket nöjd med resultatet jag fått och tänker därför fortsätta med detta.

Jag klarade mig utmärkt utan fuktighetskräm fram till klimakteriet

Men så sminkar jag mig inte och använder inte tvål i ansiktet, jag hade en jättefin hy. Däremot så var min hy urkass när jag sminkade mig dagligen och använde krämer

Krämen behövs för att ersätta det du tar bort, men kan aldrig ersättas fullt ut.

Så länge du inte solar så räcker det med en hatt eller keps så skyddar du ansiktet tillräckligt

Dvs det är inget kroppen behöver. Men när man tar bort det naturliga skyddet via för mycket tvättning och tvål så måste något tillsättas
Svar på tråden duschar i två timmar