• Zadre

duschar i två timmar

In, på med vattnet, balsam i håret, massera typ 30 sek, tvålar kroppen medans balsamet verkar, skölja ur, stänga av. Nånstans mellan 5-10 min.
    Vad sysslar man med för att det ska ta två timmar?

Jag kan sitta längre i dushen om jag har migrän. Av någon anledning så lindras det av en varm dush.

• Zadre
    Påven Johanna skrev 2015-07-19 19:27:03 följande:
    Knälångt? Vad använder du det till? 
    Vad använder man håret nånsin till?
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 00:01:43 följande:

Nu måste jag ändå fråga: Ni som hävdar att ni bara duschar i 5-10 min om dagen, rakar ni er inte varje dag?

Nej, finns ingen anledning. Dushar förövrigt varannan dag, mer behövs inte, rakar mej mer sällan. Använder alltid byxor och om folk störs av stubben under armarna så är det knappast mitt problem. Och när jag rakar mej så hinns det lätt med i de 5-10 min jag använder.
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 08:21:34 följande:

Nu testade jag att skynda mig rejält i badrummet, samt ta tid. 40 minuter totalt inklusive samtliga moment (tandborstning, rengöring av ansikte, insmörjning med ansiktsprodukter och -massage, dusch, rakning, insmörjning efter dusch... Då hoppade jag trots allt över hårtvätten, som hade tagit ca 15 minuter extra.

Detta är alltså snabbast möjliga scenario för mig en vanlig dag när jag inte tvättar håret.

Allt man inte behöver stå i dushen för (dvs det fetade) räknar inte jag som dushtid. Hur lång tid använder du de facto dushen, dvs tvätta kroppen samt hår?

Och helt seriöst, vatten och en tvättlapp är allt som behövs till ansiktet. Ansiktsprodukter? Slöseri med pengar (och i detta fall även tid).
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 07:24:07 följande:
    Jag kunde duscha mer sällan när jag var under 20, men numera svettas jag varje natt och skulle aldrig ta på mig nya, fräscha kläder utan en morgondusch (måste tvätta kläderna annars). 
    Man behöver inte ställa sej i dushen för det. Tvättlapp, vatten tvätta av kroppen framför handfatet.

Ja, jag gillar tvättlappar.
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 12:37:56 följande:
    Raggardusch? Nja, jag skulle inte känna mig fräsch av det, tycker ärligt talat att det är skabbigt.
    Man blir ren om man tvättar ordentligt. Det krävs ingen dush för. Det där sitter enbart i ditt huvud.
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 12:59:53 följande:
    Om jag ska göra det snabbast möjligt: 25 min dusch + 15 minuter hårtvätt.

Jag anser verkligen inte att man bör skippa ansiktsprodukterna. Huden behöver såväl fuktighetskräm som solskydd. Jag skulle inte gå utomhus utan detta i ansiktet. Jag anser att det är viktigt att sköta sin hy såväl genom kost som bra hudvårdsprodukter. Du får givetvis anse vad du vill om saken, men jag är mycket nöjd med resultatet jag fått och tänker därför fortsätta med detta.
    Men det är isåfall inte så farligt. Fortfarande mycket tycker jag men inte så illa som det lät från början. Skulle tro att det din man klagar på är din occupation av badrummet. Låser du så han inte kan komma in och använda det om han behöver?

Självklart ska man ta hand om sej, men till det behövs inga ansiktsprodukter. Tvivlar på att de gör nånting öht.
  • Zadre
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:11:29 följande:

ni säger att det tar för er 5-10 min Skrattande för mig tar det 5 min att ta av kläder haha
    tror ni att ni blir rena så fort
    man måste massera håret och skölja ordentligt och kroppen måste sköljas
    håret tvättas noga

Hur gör man om det tar fem min bara att klä av sej? Tar max 30 sek för mej.
    Och ja, jag blir ren på 5-10 min.
    Man "måste" ingenting. Jag använder bara balsam (kör balsammetoden), masserar kanske 30 sek innan jag går över till att tvåla in kroppen och skrubba med tvättlapp (och när jag säger skrubba så menar jag inte skrubba skinnet av mej i en kvart. Så skitig är jag inte, räcker med nån minut) medans balsamet verkar. Rakning tar inte heller mer än nån minut de gånger jag gör det. Sammanlagt ca 5-10 min i dushen.
    Förstår verkligen inte varför folk krånglar till det så himla mycket.
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 23:29:18 följande:
    Än så länge har jag bott ensam, så jag har sluppit det problemet i vardagen.
    Ah, det var inte du som skrev TS. Då var det inget. :)
Svar på tråden duschar i två timmar