Inlägg från: Anonym (41:an) |Visa alla inlägg
  • Anonym (41:an)

Livsfarliga omkörningar

Jag förstår inte heller denna hets och det risktagande människor sysslar med på vägarna. Jag bor längs med 41an, delar av den har mycket bred vägren. Denna vägren anses vara en egen fil, därför kör folk om vid mötande trafik och mer eller mindre prejar ut en i vägrenen. Så sent som i förrgår blev jag omkörd på insidan på samma väg (jag låg 85, det är en 80km/h sträcka). Tidigare på dagen var jag ca 5 m från att få en bil i sidan (trevligt nog åkte denna galning in i mitt refugen jag precis passerat, och inga andra bilar blev drabbade). Så sent som igår skedde en dödsolycka 2 mil norrut på samma väg.

Jag har under flera år i mitt liv pendlat fram och tillbaka till Göteborg. Vet inte hur många gånger jag sett olyckor ske på älsvborgsbron eller i gnistängstunneln. För att komma fram 5 minuter fortare byts det filer kors och tvärs. Vissa använder sina fordon som murbräcka.... Nej, fy fan för vissa bilister. Alla kan göra fel, men att systematiskt riskera sitt eget och alla andras säkerhet för att komma hem till tvsoffan 5 min fortare är bara rent vansinne.

Svar på tråden Livsfarliga omkörningar