• Anonym (Anonym (tjej))

Brukar du sitta i knät på andra killar än din egen?

Hade en diskussion med min kille och då berättade jag att det händer att jag sitter i knät på andra killar än honom, på fester när han inte är med osv. Han blev upprörd över detta. Är det verkligen så himla intimt? Jag berättade också att en gång på fyllan när min kille var bortrest så lekte jag häst med en killkompis, dvs han gick omkring på alla fyra på golvet medans jag satt på hans rygg och vi fylleskrattade högt. Detta gillade inte min kille heller. Därför undrar jag om det bara är jag som tycker det är OK att sitta på andra män? Vad säger ni tjejer?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du sitta i knät på andra killar än din egen?
  • Anonym (Missvisande)

Jag valde nej, det är fel. Men jag vet inte om jag tycker det är så fel, alla gör väl som de vill och trivs med, bara det att jag inte vill sitta i någon annan killes knä. Så mitt egentliga svar är nej, jag vill inte snarare än nej, det är fel. Jag förstår inte vitsen med att sitta i andra killars knä?

• Anonym (molto pericoloso)

Om din kille tänker sig att killen ifråga är intresserad av dig och kanske får stånd så ja, då känns det för intimt även för mig som tjej om jag skulle ge mig själv den bilden.

Å andra sidan, om det finns för få stolar på puben en stund och jag är ute med kompisar sen många år tillbaka som är lyckligt upptagna, då hade jag inte tyckt det var någon stor grej att sitta i en kompis knä en stund. Att däremot välja att göra det när man inte behöver, med folk man nyss har träffat, anser jag är respektlöst både mot ens egen partner och mot partnern till den person man sitter hos.

Om min man sen 15 år plötsligt hade en främmande kuttrande kvinna sittande i sitt knä på en fest med många vi inte kände innan då hade smockan hängt i luften, kommer hon därifrån utan en drink hälld över sig eller värre ska hon vara extremt tacksam.

(Fast sen hade jag nog undrat vilken alien som snott hans hjärna för han är inte typen som skulle gå på så enkla tricks.)

Ni kan givetvis komma överens om vad ni vill i ert förhållande, men räkna inte med att andra kvinnor uppskattar närgånget beteende mot deras män.

• fluu

Om det är dåligt med sittplatser vid filmkvällar med de nära vännerna(typ som syskon) så händer det ja. Eller att någon sitter i mitt knä. Annars inte, men det beror mer på att jag inte gillar närhet om det inte är på mina villkor.
    Jag tycker inte att sitta i någons knä är speciellt intimt, det är mer varför man gör det som avgör.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • baralillatant

Du ställer en fråga men har alternativ som är svar på något annat. Jag skulle inte göra det. Skulle inte säga att det är fel. För jag bryr mig ju inte om andra gör det.

• MammAmma

Nej, jag ser ingen mening med att göra det om det finns sittplatser. Om det inte finns det så skulle jag kanske kunna göra det, men då beror det på vem det är, min bror, en kusin eller en kompis som är som en bror - ja då kanske. Sätter mig dock inte i knät på någon jag precis träffat eller bara är bekant med, oavsett om jag är i ett förhållande eller ej.

• Anonym (Kort och gott)

Oacceptabelt.

• EveBabez

Nej? Min killes knä är allt ledigt och alldeles perfekt med utrymme. Vad mer kan man begära?

• Anonym (J)
    EveBabez skrev 2015-07-20 23:42:31 följande:

Nej? Min killes knä är allt ledigt och alldeles perfekt med utrymme. Vad mer kan man begära?

De flesta av oss umgås dock inte alltid bara med vår kille. Man kan liksom ha ett liv utanför samboskapet.
  • Anonym (Anonym (tjej))
    Anonym (J) skrev 2015-07-21 00:46:55 följande:
    De flesta av oss umgås dock inte alltid bara med vår kille. Man kan liksom ha ett liv utanför samboskapet.
    Exakt!
  • Loriyana
    Anonym (J) skrev 2015-07-21 00:46:55 följande:

Visste inte átt "ett liv" innebar att sitta i knäet på andra människor.

Själv slutade jag med sånt när jag var runt 6 år ;) Man kan faktiskt umgås med människor UTAN att sitta på dem.

Hade dock en tjejkompis en gång som satt i knäet på min dåvarande pojkvän. De hävdade båda att det var heeelt oskyldigt. Men visade sig givetvis att de låg med varandra.
  • Sous

Ja, när jag var mycket yngre (under 25?) hände det att jag satt i knät på mina kompisar, oavsett kön när det ex var fullt kring ett bord man ville sitta vid. Inget konstigt med det då. Nu är det nog många år sedan och jag skulle inte göra det nu. Känns barnsligt.

• Anonym (Anonym (tjej))
    Loriyana skrev 2015-07-21 20:37:38 följande:
    Man kan faktiskt umgås med människor UTAN att sitta på dem.
    Jo oftast gör man ju det men ska man inte kunna göra det i någon situation menar du?
  • Anonym (Anonym (tjej))
    Sous skrev 2015-07-21 20:43:55 följande:

Ja, när jag var mycket yngre (under 25?) hände det att jag satt i knät på mina kompisar, oavsett kön när det ex var fullt kring ett bord man ville sitta vid. Inget konstigt med det då. Nu är det nog många år sedan och jag skulle inte göra det nu. Känns barnsligt.

Hmmm...kommer man att växa ifrån det kanske? Cool
  • Zarch

Frågan är väldigt konstig egentligen. Singel eller upptagen, finns det lediga platser så sitter jag väl där och inte i någons knä?

Men har man suttit på tok för många i en bil (ooops inte lagligt) så har man väl av naturliga skäl åkt på det. Förstår dock inte, har folk så mycket baktankar om allt? Låter ju väldigt sliskigt.

• Armageddon

Beror väl lite på situationen, okänd kille på krogen känns inte helt ok, men är det en kompis är det inte så mycket att gnälla om tycker jag.

Svar på tråden Brukar du sitta i knät på andra killar än din egen?