Inlägg från: AlexandraR |Visa alla inlägg
  • AlexandraR

Hur ofta är ni barnlediga...?

Vi har "datenight" en gång i månaden :) då sover våra barn, 5 år och 10 månader, hos farmor eller mormor. Min äldsta brukar säga att hon ska vara lite "föräldrarledig" haha ???? barnen har det supermysigt och vi laddar batterierna och är glada föräldrar resten av alla 353 dagarna / året ????????

• AlexandraR
    AlexandraR skrev 2015-07-21 19:43:58 följande:

Vi har "datenight" en gång i månaden :) då sover våra barn, 5 år och 10 månader, hos farmor eller mormor. Min äldsta brukar säga att hon ska vara lite "föräldrarledig" haha ???? barnen har det supermysigt och vi laddar batterierna och är glada föräldrar resten av alla 353 dagarna / året ????????

Oj! Inte meningen med alla "????????"
  • AlexandraR
    Penida skrev 2015-07-21 18:18:52 följande:

Om man har god kontakt med sin familj (de du inte räknar dit) som det verkar i exemplet förstår jag inte vad det finns att tycka synd om? Jag är svensk och känner absolut inte som du. Räknar våra föräldrar och syskon och syskonbarn till vår familj.

Det beror ju på hur nära man är? Jag ser absolut min mamma, pappa, syskon och syskonbarn som min familj. Även min sambos.
  • AlexandraR
    Penida skrev 2015-07-21 23:19:46 följande:

Ja, det tror jag också. Därför undrade jag vad det var att tycka synd om då det verkade handla om en familj som står varandra nära.

Jag citerade fel :) haha.. Jag är helt på ditt spår!
Svar på tråden Hur ofta är ni barnlediga...?