J*vla läkare
Jag blir så trött på dessa läkare som inte kan ta en på allvar när ens barn är sjuk!
Min son har alltid haft stora mandlar och halsfluss 1-3 ggr om året inget konstigt med det. Hur vi som förälder upptäcker det är inte det vanliga med feber och hängiga barn. Min son säger ifrån att han är rädd för att sätta i halsen och börjar successivt sluta äta så mycket. Men han har sällan synliga vita prickar i halsen dock svullnar hans mandlar upp och han får ännu mindre utrymme i halsen.
Vårt dilemma är att VC aldrig tar oss på allvar utan vi får slåss för att få hjälp, min son har låg temp i vanliga fall, han ligger på 36.5 så när han har 37.5 så har han förhöjd temp vilket läkarna nonchalerar, snabbtesterna för halsfluss visar aldrig utslag utan det är när dom tar det andra som det ger utslag. Men innan vi får dom att ta det testet har det gått ytterligare en vecka då dom bara tror att vi är nojiga.
Vad kan vi göra? Jag är så trött på detta? Min son är sällan sjuk och blir han det så är han hängig först vid väldigt hög feber. Jag är så trött på att höra min son säga att han är rädd för att sätta i halsen och dö! Jag vill inte höra det ifrån min son för att läkarna inte tar oss på allvar! Nu har vi fått tid igen på VC, en ssk och jag hoppas hon kan lyssna men ska dom ta en ordentlig odling måste vi till VC imorgon igen, tredje dagen på raken...
Någon annan som vart med om detta? Blev lite långt men jag vill bara hjälpa min 8 åriga grabb!