• Gert

SD-motståndare är helt besatta av SD!

SD-hatare och SD-motståndare är helt besatta av SD. De sprider sitt hat och sin avsky mot SD och sverigedemokrater i varenda tråd som handlar SD. Jag har aldrig varit med om något liknande.

Det saknar motstycke i svensk politik.

Varför är det så här? Det är något som jag har undrat över en lång tid. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden SD-motståndare är helt besatta av SD!
  • enånittitre

Tänkte just gå in och bemöta några av dem på en annan tråd men jag stannar här.
    I skrivande stund ligger följande trådar på topp tre under Politikforumet.
    1. bla bla bla... SDs naziztiska förflutna.
    2. ....tillsammans med en sverigedemokrat.
    3. smutsiga sanningar om SD
    Några av FLs mest drivande SD-hatare håller just på att överösta varandra i sitt SD-hat.

Det är som du skriver, deras hat sitter så hårt rotat i ryggmärgen på dem att jag tycker synd om dem. Jag antar att det är dagens fina opinionsresultat som triggat igång dem lite extra.

Jag har sagt det till några av dem förut och jag säger det igen:
    -Det handlar om politik, försök inte bli så förblindat hatiska så det tar över era liv!

• Gert
    enånittitre skrev 2015-07-23 15:27:46 följande:

Tänkte just gå in och bemöta några av dem på en annan tråd men jag stannar här.
    I skrivande stund ligger följande trådar på topp tre under Politikforumet.
    1. bla bla bla... SDs naziztiska förflutna.
    2. ....tillsammans med en sverigedemokrat.
    3. smutsiga sanningar om SD
    Några av FLs mest drivande SD-hatare håller just på att överösta varandra i sitt SD-hat.

Det är som du skriver, deras hat sitter så hårt rotat i ryggmärgen på dem att jag tycker synd om dem. Jag antar att det är dagens fina opinionsresultat som triggat igång dem lite extra.

Jag har sagt det till några av dem förut och jag säger det igen:
    -Det handlar om politik, försök inte bli så förblindat hatiska så det tar över era liv!

Ja, det är nog dagens opinionsmätning som har fått SD-hatarna att fullkomligt gå i taket!

Hur ska det bli när SD är Sveriges största parti? 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • m8r9a1j2

Så du erkänner att du sprider hat mot sjuklöverpartierna?

• lövet2
    Gert skrev 2015-07-23 15:31:30 följande:
    Ja, det är nog dagens opinionsmätning som har fått SD-hatarna att fullkomligt gå i taket!

Hur ska det bli när SD är Sveriges största parti? 
    Nja, en del av oss är helt enkelt tillräckligt gamla för att minnas. T ex när SD hade sin demonstration i Stockholm, där deltagarna marscherade fram vilt ropande "Lasermannen, skjut för att döda!". Jag har personligen lite svårt för att förtränga sådana minnen.
  • Gert
    lövet2 skrev 2015-07-23 15:50:35 följande:
    Nja, en del av oss är helt enkelt tillräckligt gamla för att minnas. T ex när SD hade sin demonstration i Stockholm, där deltagarna marscherade fram vilt ropande "Lasermannen, skjut för att döda!". Jag har personligen lite svårt för att förtränga sådana minnen.
    Och det var ju så klart dagens SD.
  • Smecker
    Gert skrev 2015-07-23 15:51:57 följande:

Precis lika relevant som när du kommer dragandes med VPK och annat som var på tapeten för över 20 år sedan. Var lite mer inkonsekvent.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • lövet2
    Gert skrev 2015-07-23 15:51:57 följande:
    Många av dem som gick i demonstrationståget är nu 45-50 år gamla och fortfarande SD-are, ja.
Svar på tråden SD-motståndare är helt besatta av SD!