• Anonym (Blommor)

Är det patetiskt att köpa blommor till sig själv?

Jag älskar verkligen blommor och vill gärna ha en bukett fräscha blommor ståendes på bordet i köket. Min man vet detta men verkar inte vilja slösa pengar på det. Han köper blommor på speciella dagar som alla hjärtans dag, årsdag, födelsedag men annars nada. Ibland inte ens på de speciella dagarna, då kommer han på sig själv i efterhand och köper i efterskott typ...

Jag har sagt att det vore trevligt med blommor spontant nån gång ibland utan anledning och han har sagt att han ska tänka på det. Men inget händer.

Nu är jag less på att vänta på han ska vakna upp (väntat i sju år) och funderar på att köpa en bukett fina blommor till mig själv en eller ett par gånger i månaden. Jag har gjort det nån gång innan, tulpaner på påsken tex och han verkar tycka det är knäppt av mig för varje gång jag gjort det så har han sagt "men ska du köpa en bukett till dig själv?? " och jag vet aldrig vad jag ska svara så det har blivit något i stil med "ja men du köper ju inte blommor till mig så då får jag väl göra det själv " och han muttrar nåt bara.

Så min fråga är om jag kan köpa blommor till mig själv eller är det patetiskt?

• Svar på tråden Är det patetiskt att köpa blommor till sig själv?
  • förvirradflicka

Inte alls!
    Jag brukar köpa en ny bukett varje fredag. Min sambo fattar inte heller vad grejen är med de där blommorna.
    Men jag älskar att ha en bukett blommor i hallen. 
    Köp du blommor till dig själv GladFlört

• Anonym (??)

Varför i hela friden inte?? Det är väl mest i Sverige man kör på krukväxter... Utomlands brukar folk ha snittblommor som dekoration hemma för jämnan! Får du inte liv att gå ut och plocka en bukett heller för din man? Det är han som är knasig!

• Anonym (w)

Själv gillar jag inte snittblommor alls, men hade jag gjort det hade inget hindrat mig från att köpa såna till mig själv. Vad mer kan man inte köpa till sig själv? Choklad? Smycken? Nej, jättekonstig tanke i mitt tycke, har aldrig ens funderat över det.

• kiwifrukt

Man kan köpa blommor av många olika anledningar. Oavsett om det är för att göra fint i hemmet, bara tycker de är vackra eller någon annan anledning: vill man ha något så ser man väl till att få det också.

Jag köper ofta blommor "till mig själv", min sambo förstår inte heller grejen.

• Seven Costanza

Vadå "till mig själv" - jag köper blommor till hemmet för att det ska vara fint, inte för att det ska kännas som en present. Konstigt att din man reagerar på det.

• Harmagedon

Jag köper blommor till hemmet. För det är trevligt med blommor. När det är tulpansäsong blir det minst varje vecka. Andra tider på året plockar jag oftast buketter i trädgården/naturen. Runt jul är det amaryllisar överallt hemma hos oss. Maken köper också blommor till hemmet och brukar överraska med något annat när han vill vara extra gullig mot mig.

• Anonym (--)

Klart du ska köpa blommor till dig själv! Det går ju oxå alldeles utmärkt att köpa blommor till din man oxå, om han nu tycker det är mindre konstigt.:0)

• Dixie

Om du skickar blommorna med bud och skriver kort - ja, då är det patetiskt - men inte annars! 

• Tonårsmamman1
    Seven Costanza skrev 2015-07-23 16:02:02 följande:

Vadå "till mig själv" - jag köper blommor till hemmet för att det ska vara fint, inte för att det ska kännas som en present. Konstigt att din man reagerar på det.

Samma här.
  • Anneulrica

Inte fel alls. Som tidigare skrivet... köp till hemmet :) Tulpaner på våren är ju ett "måste" :):)

• Flygfotogen

Jag har alltid färska snittblommor hemma! Det hör till min inredning och gör att jag känner att mitt hem är trevligt. Köper dem själv.

• Margaux

Jag har alltid färska snittblommor i köket och oftast köper jag de själv. Kan inte se att det skulle vara det minsta patetiskt.....

• The TARDIS

Köp så mycket blommor du vill. Vad andra eventuellt tycker och tänker är irrelevant.

• Anonym (Till honom?)

Självklart köper du blommor till dig själv (eller till hemmet) bäst du vill! Har han invändningar på det kan du ju prova med: "Varsågod älskling, en bukett till dig!".

• CarpeNoctem

Givetvis kan du det. Varför ska man vänta på att någon annan ska köpa det man själv vill ha?

Svar på tråden Är det patetiskt att köpa blommor till sig själv?