Är det patetiskt att köpa blommor till sig själv?
Jag älskar verkligen blommor och vill gärna ha en bukett fräscha blommor ståendes på bordet i köket. Min man vet detta men verkar inte vilja slösa pengar på det. Han köper blommor på speciella dagar som alla hjärtans dag, årsdag, födelsedag men annars nada. Ibland inte ens på de speciella dagarna, då kommer han på sig själv i efterhand och köper i efterskott typ...
Jag har sagt att det vore trevligt med blommor spontant nån gång ibland utan anledning och han har sagt att han ska tänka på det. Men inget händer.
Nu är jag less på att vänta på han ska vakna upp (väntat i sju år) och funderar på att köpa en bukett fina blommor till mig själv en eller ett par gånger i månaden. Jag har gjort det nån gång innan, tulpaner på påsken tex och han verkar tycka det är knäppt av mig för varje gång jag gjort det så har han sagt "men ska du köpa en bukett till dig själv?? " och jag vet aldrig vad jag ska svara så det har blivit något i stil med "ja men du köper ju inte blommor till mig så då får jag väl göra det själv " och han muttrar nåt bara.
Så min fråga är om jag kan köpa blommor till mig själv eller är det patetiskt?