Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

maxa SGI genom att ta extrapass utöver 100%

annasv1980 skrev 2015-07-25 05:05:34 följande:

När barnet fyllt 1 måste ni ta ut 5 dagar per vecka för att skydda SGI. Tänk även på att för barn födda nu efter 1 sept 2014 får max 96 dagar sparas efter 4-årsdagen. Jag är stressad hur jag ska hinna ta ut 384 dagar plus ha semester. Blir inte många jobbveckor kvar.. Tänkte vara hemma ett år och eftersom jag är ensam ta ut 16-18 dagar/mån. Men det gör att jag kommer ha över 50 dagar/år att ta ut fram till 4-årsdagen, alltså mer än tio veckor på år. Sen måste vi ta ut minst fyra av våra sex veckors semester.

Varför stressad? Det är väl bara att ta ut fler dagar första året? Man är ju liksom inte tvingad att spara dagarna...
  • Anonym (??)
    annasv1980 skrev 2015-07-25 05:56:00 följande:

Jag tycker inte att jag kan vara borta från mitt arbete längre än ett år. Någon månad mer om jag inte får förskola eller han inte lärt sig att gå ordentligt tar jag med i beräkningen. Har världens bästa och mest flexibla arbete så han kommer inte behöva gå långa dagar och jag kan jobba hemifrån iaf en dag per vecka.

Ja, då kan du ju ta ut 7 dagar i veckan det första året. Inte svårare än så...
Svar på tråden maxa SGI genom att ta extrapass utöver 100%