emeliess skrev 2015-07-25 21:12:50 följande:
Du har alltså upplevt samma sak? Det är liksom inte alla som när magen kallar på mat... Utan verkligen långt ner i magen och låter inget nämnvärt. Känns mest. Jag hoppas jag känner små puffar snart :) ska bli RUL på fredag så är väldigt nervös. Blir lite orolig när folk har känt sådär supertidigt, runt en vecka där jag inte ens hade mage.
Ett tips är att fråga var du har moderkakan på ultraljudet. Om du har den fram kommer du känna rörelser sent, typ vecka 21-25. Om man har moderkakan bak känner man lättare rörelser mycket tidigare.
Med första visste jag inte var jag hade moderkakan, men minns inte att det kändes särskilt tidigt. Med andra fick jag veta att jag hade i framvägg och kände bara på sidorna långt ner. Nu med tredje, tyckte jag att jag kände som små krafsande/kittlingar långt ner jättetidigt, minns inte exakt när, men långt innan rul. På rul frågade jag och fick reda på att jag hade bak, på kub låg den troligen både bakåt och framåt på vänstersidan, sa de. Jag kände bara rörelser på höger sida långt ner i början.
När jag var hos bm frågade jag om hon kunde ta reda på var jag hade den med första. Fram, så klart, så inte konstigt att denna tredje graviditet känns som något helt nytt. Jag har mycket färre sammandragningar vid rörelse, men känner mer att magen blir hård vid vila, både hela och delar, så ibland trycker nog bebisen ut antingen rumpan, ryggen eller huvudet, vilket kan göra sjukt ont.
Så HA TÅLAMOD!