• IMHO

Fosterrörelser.

Du kan nog ha rätt. I vecka 17 kom något som jag misstänkte var fostret. Kändes som såpbubblor som sprack. Genom veckorna utvecklades dessa upplevelser till något jag mer säkert tolkade som fosterrörelser, först som små puffar eller klick.

Går i morgon in i v 33 och sedan ca 10 veckor är det ingen tvekan om när det är bebisen som är igång. Tarmrörelser och bubbel känns nuförtiden ute i midjan. Märklig känsla att organen inte sitter där de brukar.

• IMHO
    emeliess skrev 2015-07-25 21:12:50 följande:

Du har alltså upplevt samma sak? Det är liksom inte alla som när magen kallar på mat... Utan verkligen långt ner i magen och låter inget nämnvärt. Känns mest. Jag hoppas jag känner små puffar snart :) ska bli RUL på fredag så är väldigt nervös. Blir lite orolig när folk har känt sådär supertidigt, runt en vecka där jag inte ens hade mage.

Jag blev väldigt förvånad för vid KUB- ultraljudet hade de sagt att moderkakan låg i framvägg. Då brukar det dröja längre innan man känner då. På RUL visade det sig att moderkakan satt högre upp. Det förklarade varför jag kände så tidigt. Oroa dig inte. Variationerna kan vara stora även för samma kvinna i olika graviditeter.
Svar på tråden Fosterrörelser.