Skaffa syskon?
Vi har börjat bolla tanken med att skaffa syskon eller inte. Finns många fördelar och många nackdelar. Kommer man någonsin fram till rätt beslut? Jag är rädd att vi ångrar oss hur vi än gör. Hur tänker ni andra?
Jag har alltid tyckt att syskon är det självklara. Jag älskar mina syskon och kan inte tänka mig ett liv utan dem. Alla ensambarn jag känner har i hela sina liv längtat efter ett syskon och har i sin tur fler barn än ett.
Vi har mkt som talar emot oss. Jag är snart 43. Vi har redan nu stora påfrestningar i vår relation med kommunikationsproblem, missförstånd och tjafs. Lär knappast bli bättre med syskon. Vårt första barn är nu 2,5 år. Om vi ska ha syskon och kan få ett barn till vill jag inte att det ska vara allt för stort åldersskillnad på dem heller.
Samt att jag knappast är pur ung längre. Chansen att bli gravid minskar drastiskt för varje månad som går och riskerna för ett skadat barn blir bara större och större.
Vi kanske bara ska nöja oss med det underbara barn vi har och känna oss lyckligt lottade som det är. Men kommer h?n alltid sakna ett syskon? Troligtvis!
Jag önskar att vi kunde säga blir det så blir det och vara ärligt talat nöjda med hur det än blir. Men jag är så otroligt rädd för att välja fel.
Jag hade en lätt graviditet och vårt barn är väldigt lättsamt om än väldigt aktivt. Inga garantier för att det blir samma med nästa.
Hur resonerar och tänker ni andra?