• Anonym (TF)

Hur blev ni involverade?

Jag läser ofta här på fl om er som för att ta ett ex nattar era bonusar. Hur gick det till för att ni skulle komma dit? Jag har aldrig nattat bonus. Har alltid känt att pappa ska göra det så varför skulle jag ens försöka?! Varför skulle jag gå emellan?

Det här ser ju så olika ut för varje "nyfamilj", hur var det för er?

• Svar på tråden Hur blev ni involverade?
  • Anonym (Love)

Jag låter också pappan göra det. Jag är inte lika kärleksfull mot hans barn. Eller, alltså, jag kramar de, pussar de och tycker om att umgås med dem. Men jag har inte den där känslan man ska ha. Jag kan inte sitta och stryka bonusar över håret, ligga bredvid och smeka på ryggen, pussa på, osv., som jag kan med mitt eget barn.

Det blir inte lika äkta. Därför är det bättre att pappan får göra det.

• smulpaj01

Min sambo började med det ganska direkt efter vi flyttat ihop. Alltså att han ville natta mitt barn. Vi började med att natta tillsammans och sedan varannan dag ungefär.

Jag har inte nattat hans barn eftersom hon var äldre och hade växt ifrån nattningen. Men jag kramade henne godnatt redan från början.

Hur känns relationen mellan dig och bonus?

• Anonym (TF)

Jag har aldrig sett nån anledning att jag ska natta, bonus vill ju ha sin pappa där och då, en stund att ha pappa helt för sig själv. Varför skulle jag börja lägga mig i det? Min bonus var 7 när vi träffades och har jag försökt göra saker med bonus har jag oftast märkt att man vill helst vara med pappa i alla fall. Och varför inte, det är ju pappan som är föremålet för umgänge, inte jag.

• smulpaj01
    Anonym (TF) skrev 2015-07-27 11:28:13 följande:

Jag har aldrig sett nån anledning att jag ska natta, bonus vill ju ha sin pappa där och då, en stund att ha pappa helt för sig själv. Varför skulle jag börja lägga mig i det? Min bonus var 7 när vi träffades och har jag försökt göra saker med bonus har jag oftast märkt att man vill helst vara med pappa i alla fall. Och varför inte, det är ju pappan som är föremålet för umgänge, inte jag.

Vill inte bonus ska du såklart inte tränga dig på. Skillnad för min del då jag har mitt barn på heltid.

Mitt barn var 7 när vi träffades och har aldrig haft en "pappa" i sitt liv.
  • Anonym (TF)
    smulpaj01 skrev 2015-07-27 11:56:09 följande:

Vill inte bonus ska du såklart inte tränga dig på. Skillnad för min del då jag har mitt barn på heltid.

Mitt barn var 7 när vi träffades och har aldrig haft en "pappa" i sitt liv.

Nej då blir det ju tacksamt med avlastning. Min bonus har varit väldigt pappig men när de har vv får de i alla fall ha några stunder helt själva.
  • Anonym (Love)

När ni skriver "lägga barnet" vad menar ni då? Hur går det till?

• Anonym (TF)

"Natta" barnet. Vet inte så mycket vad de gjorde men låg och pratade tror jag. Kanske läste nåt ibland. Godnattkram kan jag tänka mig.

• Gung Ho
    Anonym (TF) skrev 2015-07-26 15:17:05 följande:

Jag läser ofta här på fl om er som för att ta ett ex nattar era bonusar. Hur gick det till för att ni skulle komma dit? Jag har aldrig nattat bonus. Har alltid känt att pappa ska göra det så varför skulle jag ens försöka?! Varför skulle jag gå emellan?

Det här ser ju så olika ut för varje "nyfamilj", hur var det för er?

Bonustjejen (och min grabb) vill oftast att jag läser och nattar. Det var de som började fråga efter det... Sen har jag och bonustjejen en väldigt nära relation och hon är som en syster till min grabb (de är 7 och 8).
  • Anonym (TF)
    Gung Ho skrev 2015-07-27 18:02:33 följande:

Bonustjejen (och min grabb) vill oftast att jag läser och nattar. Det var de som började fråga efter det... Sen har jag och bonustjejen en väldigt nära relation och hon är som en syster till min grabb (de är 7 och 8).

Det kanske faller sig mer naturligt för er, du som redan hade ett barn att natta. Brukar du och din partner turas om? Eller är du lite roligare på att natta?
  • Gung Ho
    Anonym (TF) skrev 2015-07-27 21:13:10 följande:
    Det kanske faller sig mer naturligt för er, du som redan hade ett barn att natta. Brukar du och din partner turas om? Eller är du lite roligare på att natta?
    Ja självklart kan det vara så... Jag nattar väl 8 ggr av 10 ca.

Jag tror mest beror på vilken person man är och vilken relation man får med bonusen.. Jag älskar barn överlag och var tidigare (innan jag flyttade) den alla barn på gården lekte och stojade med, ibland mer än sina (stela) föräldrar... Det jag saknar mest med mitt gamla ställe är faktiskt att gårdarna var fulla med barn..
Svar på tråden Hur blev ni involverade?