• Anonym (...)

Hjälp! Ångest! Svårt att andas!

Anonym (Måste fråga.) skrev 2015-07-28 00:10:23 följande:

Måste fråga er.

För två år sen vaknade jag av hosta och hade svårt att andas, jag kunde inte ta några djupa andetag, sen blev det bättre. Någon dag senare fick jag den här känslan mer och mer att jag inte kunde andas och kände mig tjock i halsen. Detta gjorde att jag fick extrem ångest och kände oro i hela kroppen dygnet runt. Jag blev rädd för allt. Jag har inte ångest längre men då och då känner jag hur andningen blir jobbig och tror att det är pga jag är trött och stressad.

Det jag egentligen undrar över är om ångest även kan börja när man sover?

Jag funderar ju fortfarande på varför jag vaknade och inte kunde andas ordentligt, mådde hur bra som helst kvällen innan.

Har du läst om panikångest?

Det låter nästan som att du har det...
  • Anonym (...)
    Anonym (Måste fråga.) skrev 2015-07-28 02:59:19 följande:

Alltså under den perioden åkte jag in till akuten jag vet inte hur många gånger. Jag åkte även in till psyk och pratade med läkare där, han sa att det var ångest inte panikångest. Han sa att det var typ "inne" att ha panikångest nu.

Iallafall så mår jag bra nu men det var fruktansvärt.

Men jag undrar om det bara kan börja från klar himmel när man sover, och ångesten började ju först några dagar efter, när hypokondrikern i mig började mala om varför jag hade svårt med andningen.

Jag hade fått barn några månader innan och alla sa förlossningsdepression, men läste om det och det stämde verkligen inte in.

www.angest.se/riks/node/4

Tror det mesta du har beskrivit stod med.
Svar på tråden Hjälp! Ångest! Svårt att andas!