Hjälp! Ångest! Svårt att andas!
Jag har levt med ångest i säkert 15 år. Jag vet många gånger hur jag ska hantera min ångest och vet hur det känns när min ångest slår till. Går i KBT, men har aldrig behövt lära mig hantera när det känns som jag inte kan andas eftersom det är någonting nytt för mig.
Var en sväng till stan tidigare, inga problem. Sedan var jag på gymmet, och det är inte alls någon situation som skulle kunna trigga igång min ångest. Jag satt på träningscykeln och efter 15 minuter känns det som min hals dras ihop och att jag inte kan andas. Gick av cykeln och gick till crosstrainern istället, kändes ganska okej, men ändå tjockt. Och det är nåt jag VERKLIGEN får ångest av!!! Nu har det gått 1,5 timma och det känns fortfarande som jag är lika tjock i halsen. Är lite täppt i näsan, så tog nässpray. Tagit halstablett. Stått på balkongen och andats djupt. Druckit vatten. Tagit 2 Atarax 10 mg (Enda medicinen jag accepterar. Aldrig tagit på dagen innan, men somnar bra på dom när jag ligger och grubblar för mycket). Vet inte vad jag ska ta mig till...
Jag är bara så rädd. Vad är detta? Är det ångesten som jävlas med mig eller kommer jag att dö?
Och den viktigaste frågan: Kan man sluta andas bara sådär?