Beya skrev 2015-10-22 15:36:53 följande:
Vad intressant att du inte märkte någon skillnad!
Många som skriver att de inte hann få Eda, men hur kan man inte hinna det på en förlossningen som kanske ändå tar minst 4-5 timmar?
Min första förlossning, som de sa att jag inte hann få någon smärtlindring utöver lustgasen va så här:
06.00 Vattnet gick
06-11 Låg på soffan med tens (elektriska plattor som är en slags smärtlindring) hade överkomliga värkar.
11 skickade mannen till affären för att köpa mer batterier till tens. Passade på att ringa förlossningen (detta skulle jag gjort när vattnet gick men jag hade missuppfattat det, fy vad jag skämdes för det) De sa att vi skulle komma in kontroll att det verkligen va vattnet som gått.
12 Nu började det kännas rejält i värkarna, fick stanna upp o krama en kudde å så. Men mannen fick äta lunch innan vi åkte.
13 Kom in. Undersöktes, minns inte exakt men ca 3 cm öppen.
Sen körde det i gång ordentligt. Fick lägga mig på golvet 2-3 gånger på väg från undersökning till förlossningsrummet, va nog där kl 14. De fixade fram lustgas direkt.
SKREK att jag ville ha smärtlindring. OK. Sen kom de o sa att det ca försent, öppnade mig för snabbt! Men jag kunde få nått i underlivet -JA. Men sen kom de å sa att der va försent för det också :(
Krystningen va långdragen för jag höll emot och jag va som i ett töcken av lustgas...
17 va hon ute :)
Så vi va inne flera timmar men "hann ändå inte" ?! Kanske fanns det ingen narkosläkare.