• Anzil

    Skrev fel post nr!!!

    NEEEJ! Vad kan jag göra nu, vad kan man göra och vad är det som händer?!

    En vän till mig skickade ett brev. Jag skrev fel post nr. En siffra fel.

    För namn och efternamn är korrekt. Även hem adressen. Men post numret var fel.

    Kan man ringa in post kontoret eller liknade. För att säga till de att skicka rätt, så de inte skickar den tillbaks eller liknade?

    Skulle det finnas en chans att de förstår vad den skall till?

    Även om det står rätt stad, rätt adress. Rätt namn. Men ett enda nummer som är felaktig, kommer den i alla fall sändas fel. Elle hur blir det?

  • Svar på tråden Skrev fel post nr!!!
  • Satra

    Det är ingen fara. Posten fixar det med att skriva rätt postnummer. Har fått många brev med fel postnummer och dom har kommit fram.

  • Melinoe

    Det är lugnt så länge staden och adressen är rätt. Har skickat både med helt fel nr och utan när jag inte kommit ihåg postnumret och det har kommit fram, kanske tagit någon dag längre i vissa fall.

  • Anzil

    Jag har fortfarande fått posten....Antingen har inte min kompis skickat brev, eller så är det något knas.

    SKIT!

  • Sockervaddspinnen

    Så länge den första siffran är rätt så brukar det lösa sig. Är första, andra och tredje siffrorna rätt, så kommer det garanterat fram. De två sista specificerar bara  vilket närområde det gäller.

  • Sockervaddspinnen
    telly skrev 2015-07-29 15:22:58 följande:

    Jag har tom utelämnat postnummer och det har kommit fram.


    Blå brevlåda då eller (funkar bara för lokalpost).
  • Aniiee
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-29 16:14:59 följande:
    Blå brevlåda då eller (funkar bara för lokalpost).
    Jag har skickad bre utan postnummer från andra LÄNDER och det har kommit fram. Så det funkar garanterat även om det inte är lokalpost. Dock har det väl tagit några dagar extra.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Sockervaddspinnen
    Aniiee skrev 2015-07-29 17:04:50 följande:
    Jag har skickad bre utan postnummer från andra LÄNDER och det har kommit fram. Så det funkar garanterat även om det inte är lokalpost. Dock har det väl tagit några dagar extra.
    Anna Andersson
    Storgatan 3

    Då har brevbäraren garanterat lagt ner en egen research för att finna rätt, det kan jag lova dig.
  • Aniiee
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-29 17:23:00 följande:
    Anna Andersson
    Storgatan 3

    Då har brevbäraren garanterat lagt ner en egen research för att finna rätt, det kan jag lova dig.
    Men du, postnummer och postort är inte samma sak. Så länge postorten står med så löses det oftast. Det skulle isf bli Anna Andersson, Storgatan 3. Staden. Utan postnummer.

    Och ja, självklart måste postsorteringen (!) lägga ned lite research på det. Det är lite deras jobb, om det råkar komma post utan postnummer.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Sockervaddspinnen
    Aniiee skrev 2015-07-29 17:44:28 följande:
    Men du, postnummer och postort är inte samma sak. Så länge postorten står med så löses det oftast. Det skulle isf bli Anna Andersson, Storgatan 3. Staden. Utan postnummer.

    Och ja, självklart måste postsorteringen (!) lägga ned lite research på det. Det är lite deras jobb, om det råkar komma post utan postnummer.
    Om var och en tar ansvar för sin egen post, så skulle de slippa allt sådant extraarbete som drar ut flera timmar på tiden och försenar all annan post.
Svar på tråden Skrev fel post nr!!!