• Anonym (Move To Malmö)

Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen

Hej ! Har barn tillsammans med en dansk man som bor i Köpenhamn.Han har ett jobb då han reser väldigt mycket som filmare och fotograf.Vi gick skilmda vägar tidigt.Men är bra vänner och hat en son på 7 år.Nu har mitt ex trappat ner på jobbet och är hemma mer.Flyttade hem till Sthlm för han var borta så långa perioder. Men han har god kontakt med vår son.Nu har jag tänkt flytta till Malmö så min son och hans pappa ska bo nära.Men vart i Malmö ska man bo. Sett mycket på nyheter och tycker de verkar oroligt där. Vill veta bra skolor och vart man ska bo.Hört talas om slottsstaden.Jag bor bra på Södermalm i Sthlm.Så kräsen är jag. 3 eller 4 är jag ute efter. Samt 5:a.

• Svar på tråden Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen
  • Anonym (malmö är bästa stället)

Har själv bott i Malmö i hela mitt vuxna liv och älskar stället. Inte farligare eller värre än andra ställen och skulle aldrig få för mig att bosätta mig på något pretto-ställe som Lund eller Hbg.

Slottsstaden är väl rätt ok beroende på vad man vill ha. Ganska olikt söder om du nu trivs där.

Hade jag varit som du hade jag satsat på någon del nära station Triangeln ut mot pildammarna, typ rådmansvången eller hästhagen. Då blir känslan av att bo nära Köpenhamn ännu starkare skulle jag tro! Tåget går dit var 20 min. Gröna och fina stadsdelar utan att vara mitt på möllan men ändå nära dit om du längtar efter lite alternativ söderkänsla. Välkommen till Malmö!

• Kapitalismen

Slottsstaden är fint. Även Ribersborg som någon skrev. Hyfsat isolerade från skräpet. Har du dock pengar så ta en ordentlig koll på Västra Hamnen eller Dockan. Det finns flera stycken riktigt fina nybyggen där.

• Anonym (Svårt det där)
    Anonym (Move To Malmö) skrev 2015-07-29 07:57:08 följande:

Hej ! Har barn tillsammans med en dansk man som bor i Köpenhamn.Han har ett jobb då han reser väldigt mycket som filmare och fotograf.Vi gick skilmda vägar tidigt.Men är bra vänner och hat en son på 7 år.Nu har mitt ex trappat ner på jobbet och är hemma mer.Flyttade hem till Sthlm för han var borta så långa perioder. Men han har god kontakt med vår son.Nu har jag tänkt flytta till Malmö så min son och hans pappa ska bo nära.Men vart i Malmö ska man bo. Sett mycket på nyheter och tycker de verkar oroligt där. Vill veta bra skolor och vart man ska bo.Hört talas om slottsstaden.Jag bor bra på Södermalm i Sthlm.Så kräsen är jag. 3 eller 4 är jag ute efter. Samt 5:a.

Att vara kräsen är också en peng fråga.

Västra Hamnen kanske och skola i området. (riktigt bra skola)
    vhamnen.com/
    malmo.se/vastrahamnen

På Limhamn kanske (har mer eller mindre växt samman med Malmö
    Eller Bunkeflo men det är en pytte bit utanför Malmö

Nu är Skåne som det är. Ganska närma till allt
    Så även om du bosätter dig en bit utanför Malmö så är det snabbt till centrum
    Trafiken är inte som i Stockholm eller Göteborg. Malmö må vara Sveriges tredje stad. Men liten egentligen.

Det enda du bör tänka på med trafiken är. Skåningar blinkar inte när de ska svänga och släpper inte in någon om de vill byta fil.
  • Anonym (Svårt det där)
    Kapitalismen skrev 2015-07-29 13:06:50 följande:

Slottsstaden är fint. Även Ribersborg som någon skrev. Hyfsat isolerade från skräpet. Har du dock pengar så ta en ordentlig koll på Västra Hamnen eller Dockan. Det finns flera stycken riktigt fina nybyggen där.

• Anonym (du skämtar hoppas jag)
    Anonym (Slottsstaden) skrev 2015-07-29 13:02:35 följande:
    Vilket område menar du?

Limhamn räknas väl till stadens "finare" områden.

Tyvärr finns det inte bättre eller sämre områden kvar i Malmö, vi snackar om mer eller mindre drabbade områden, slottstaden som ni snackar om, var det inte en småbarnsmamma som blev nyligen påkörd där av flyende "nysvenskar" som jämnade henne och vagnen med marken?

• Kapitalismen
    Anonym (du skämtar hoppas jag) skrev 2015-07-29 13:10:54 följande:

Tyvärr finns det inte bättre eller sämre områden kvar i Malmö,

Skitsnack. Ska vi snacka om Malmös problem så bör vi inte slänga ur oss såna extrema överdrifter.
  • Anonym (Slottsstaden)
    Anonym (du skämtar hoppas jag) skrev 2015-07-29 13:10:54 följande:

Tyvärr finns det inte bättre eller sämre områden kvar i Malmö, vi snackar om mer eller mindre drabbade områden, slottstaden som ni snackar om, var det inte en småbarnsmamma som blev nyligen påkörd där av flyende "nysvenskar" som jämnade henne och vagnen med marken?

Nej, det hände vid karlskronaplan. Dvs på andra sidan stan.

Så Limhamn är Malmös sista fina område?
    Kapitalismen skrev 2015-07-29 13:12:48 följande:
    Skitsnack. Ska vi snacka om Malmös problem så bör vi inte slänga ur oss såna extrema överdrifter.

Vilka överdrifter snackar du om?

Malmö har nyligen drabbats av flera terrordåd där militär material användes mot civilbefolkningen, slänga granater i flera bostadsområden kan inte räknas till annat även om media försöker släta över det.
    Även den öppna droghandeln kring möllan uppmärksammades i media, synd att dom inte nämnde alla andra områden där barn som vuxna blir erbjuda illegala droger mitt på ljusa dagen i "bra och dåliga" områden.

Anonym (Slottsstaden) skrev 2015-07-29 13:14:35 följande:
    Nej, det hände vid karlskronaplan. Dvs på andra sidan stan.

Så Limhamn är Malmös sista fina område?

Så minnet svek mig, det hände i alla fall mitt på ljusa dagen och det är inga isolerade incidenter vi snackar om.

Som sagt, det finns inga kvar, för din del, det var bara tio dagar sen ni hade skottlossning.

Man är inte säker nånstans i malmö, ghetton är så många och så pass sprida att skit rinner över till grannar, från krocksbäck till Limhamn, från rosengård till närliggande villaområden gulvik och så vidare.

• Fjärrkontrollen
    Anonym (du skämtar hoppas jag) skrev 2015-07-29 13:20:24 följande:

Så minnet svek mig, det hände i alla fall mitt på ljusa dagen och det är inga isolerade incidenter vi snackar om.

Som sagt, det finns inga kvar, för din del, det var bara tio dagar sen ni hade skottlossning.

Man är inte säker nånstans i malmö, ghetton är så många och så pass sprida att skit rinner över till grannar, från krocksbäck till Limhamn, från rosengård till närliggande villaområden gulvik och så vidare.

Bor du i Malmö?

Han som blev skjuten i hästhagen är en langare, så knappast en oskyldig som drabbades. Tror ingen inbillat sig att det inte finns problem i stan men du överdriver något enormt.
Svar på tråden Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen