• PrimitivMan

Vad tänder du på i 50 Shades?

Vad är det i 50 Shades som gör dig kåt/tänder dig eller lockar dig ? Den här tråden är inte till för att kasta skit på dessa böcker utan för att jag är nyfiken på vad i mer detalj som är så lockande.

Lite mer än att tycka "jag gillar att Grey är dominant" och liknande. Utan på vilket sätt är han dominant på som gör att det är lockande?

Is sex dirty? Only if it's done right
  • Svar på tråden Vad tänder du på i 50 Shades?
  • Lilmoi

50 Shakespeare är en bok om övergrepp, på ett ställe har han sex med henne trots att hon inte vill. Ingenting jag tänder på. Boken har ingenting att göra med äkta bdsm.

• PrimitivMan
    Lilmoi skrev 2015-07-31 14:48:28 följande:
    50 Shakespeare är en bok om övergrepp, på ett ställe har han sex med henne trots att hon inte vill. Ingenting jag tänder på. Boken har ingenting att göra med äkta bdsm.
    Jag håller med. Men jag var nyfiken på de som tänder på saker i boken. För i  många fall är det kvinnor som typ tycker att ha lampan tänd när man har sex är vågat helt plötsligt tycker att deras man skall vara mer som "Mr Grey". 
  • Anonym (Svart eller vitt)

Håller med ovanstående.

Det jag tror de tänder på är att mannen tar kontrollen så att säga. Men det kan man ju göra på ett mycket mer sympatiskt sätt än i 50 Shades, styra tjejen utan att tvinga henne, och känna efter om något inte verkar kännas bra för henne, och då helt enkelt byta ställning/whatnot.

• Anonym (Kontoll)

Jag tänder på att han kan ge henne upprepade orgasmer och att han kan tända henne genom att "retas" hela dagarna. Jag tänder också på att han förstärker hennes njutning genom att binda fast henne och sätta ögonbindel på henne t ex. Och jag tänder på hans förvandling med tanke på allt som han genomgått som litet barn. 

• MammAmma

Jag tänds inte av böckerna alls, däremot tilltalas jag av huvudkaraktärernas råa kemi och attraktion som beskrivs rätt utförligt. Känner igen den från när jag dejtade en kille för några år tillbaka och det får mig helt enkelt att återuppleva den känslan. De värdelösa sexscenerna hade jag klarat mig utan dock.

• Anonym (Omutifall)

Hade kvinnor tänt lika mycket på boken om mr grey hade haft en helt vanlig normalstor kuk tror ni?

• PrimitivMan
    Anonym (Kontoll) skrev 2015-07-31 16:47:12 följande:
    Jag tänder på att han kan ge henne upprepade orgasmer och att han kan tända henne genom att "retas" hela dagarna. Jag tänder också på att han förstärker hennes njutning genom att binda fast henne och sätta ögonbindel på henne t ex. Och jag tänder på hans förvandling med tanke på allt som han genomgått som litet barn. 
    Bra exempel! Den typen av kommentarer jag sökte. 

En undran dock bara. När är det mannen som ger kvinnan och när är det något gemensamt? 
  • PrimitivMan
    Anonym (Omutifall) skrev 2015-07-31 17:43:36 följande:
    Hade kvinnor tänt lika mycket på boken om mr grey hade haft en helt vanlig normalstor kuk tror ni?
    Då tror jag inte att det ens hade nämnts. Men jag tror inte det hade påverkat speciellt. Det är nog mer att fullfölja bilden: rik, snygg och stor kuk
  • Anonym (va)
    Lilmoi skrev 2015-07-31 14:48:28 följande:

Vart i boken har han.sex med henne mot hennes vilja? Det kan jag inte minnas att jag läst.
  • Anonym (Lil)

Jag tänder på att han får henne att utföra uppgifter (tex dildon på middagen), att han "retas" och drar ut på tiden innan sex ges, att han hela tiden kommer på nya sex-lekar, att han har klart för sig redan innan exakt vad han vill göra med henne, att han har fantasi och är ombytlig (inte bara förspel, in, ut, slut) och givetvis dominansen.

• gittan X

Vill börja med att säga att jag inte tycker filmen var särskilt bra (mr Grey helt fel castad - alldeles för ung och utan pondus/utstrålning av den där lite råa mogna självsäkra manligheten. Låt mig jämföra det med Colin Firth  i Stolthet och Fördom BBC produktionen för en del år sedan. Den enda riktiga scen som var lite mer erotisk i den var när Firth, dvs Mr Darcy, badade med skjortan på. Kvinnor blev som galna över hela världen.

Har endast läst halva första boken av 50 shades - tyckte den lämnade för lite åt fantasin för att bli riktigt spännande.

Så filmen ja, i vissa scener blev jag riktigt illa berörd eftersom det i alla fall i minst en scen begicks ett rent övergrepp (som jag minns det).

Den enda scen jag tyckte var sexig var den sk "förhandlingsscenen" när de satt vid bordet och förhandlade om vad som skulle vara ok eller inte. Det var en massa dolda blickar, saker under bordet etc. han hade gett förutsättningarna, men hon hade även veto och makt.

• Anonym (Kontoll)
    PrimitivMan skrev 2015-07-31 18:31:14 följande:
    Bra exempel! Den typen av kommentarer jag sökte. 

En undran dock bara. När är det mannen som ger kvinnan och när är det något gemensamt? 
    Egentligen så menade jag att han ger henne njutning och visar henne vad njutning är, båda får ju ut något av det. :) Jag tänder på att han tänder på att se henne njuta och att hon tänder på att han tänder på henne. Och att han ger henne sin fulla uppmärksamhet innan han själv låter sig komma så att säga.
  • taquine

Du får ursäkta , Ts ( som jag upplever som en klok man jämfört  men många andra men varför har detta pekoral fått så stor uppmärksamhet? Det är ju ren skit ..
    Varför starta en tråd om det ?

Goodness me
  • PrimitivMan
    taquine skrev 2015-08-01 15:14:13 följande:
    Du får ursäkta , Ts ( som jag upplever som en klok man jämfört  men många andra men varför har detta pekoral fått så stor uppmärksamhet? Det är ju ren skit ..
    Varför starta en tråd om det ?
    Det var en fin komplimang

Jag tycker det är intressant att höra vad det är som få kvinnor att tända på boken för i många fall verkar det vara kvinnor som alls annars inte har något intresse för den typ av sex som finns i boken. Eller om det är annat som lockar.
  • Juliiajuliia

Har läst alla böckerna och Efter ett tag skummade jag mest igenom sidorna med sex, det blev för upprepande. Men vad jag gillade var att han tände på henne så mycket att han tog till allt vad han kunde, och lät sig själv förändras för att han verkligen ville ha henne. Hans komplimanger till henne var också upphetsande på ett sätt och önskar jag hade fått höra detsamma. Vad jag gillade med böckerna var inte alls sexet och inte alls i närheten av dominansen, utan mer kärlekshistorien bakom.

• MammAmma
    Juliiajuliia skrev 2015-08-01 22:37:52 följande:

Har läst alla böckerna och Efter ett tag skummade jag mest igenom sidorna med sex, det blev för upprepande. Men vad jag gillade var att han tände på henne så mycket att han tog till allt vad han kunde, och lät sig själv förändras för att han verkligen ville ha henne. Hans komplimanger till henne var också upphetsande på ett sätt och önskar jag hade fått höra detsamma. Vad jag gillade med böckerna var inte alls sexet och inte alls i närheten av dominansen, utan mer kärlekshistorien bakom.

Exakt samma här
Svar på tråden Vad tänder du på i 50 Shades?