Inlägg från: squib |Visa alla inlägg
  • squib

BF april 2016

Hej allihopa,

jag har lusläst denna tråd flera gånger men nu kände jag att det var dags att hoppa in själv.

BF 5/4, andra barnet. Vår dotter är nyss fyllda tre så hon kommer vara 3,5 när bulan kommer.

För övrigt mår jag bra, glömmer nästan bort att jag är gravid från och till.

Jag är 28 år och studerar till sjuksköterska. Någon annan som studerar? Jag undrar hur man ska bära sig åt när man har bf mitt i en termin.

• squib
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-14 21:52:10 följande:

Grattis.

Jag va inte gravid mitt i studierna, men en klasskompis blev. Hon och sambon fick lägga om planerna att skriva c-uppsats tillsammans och så gjorde han praktiken först i t6 när hon skrev uppsats och kunde ta barnet och sen blev de skiftat. Båda klarade av termin 6 med en liten. Barnet föddes i slutet av t5 och vid tentor då fick hon sitta i egen sal så hon kunde ha med barnet och ev amma om det behövdes. Läste ssk i Karlskrona och de hjälpte verkligen henne

Åh, det lät ju superbra för deras del. Jag hoppas att jag iallafall hinner tenta av min sista kurs innan bebisen kommer. Men det blir nog bra. :)
  • squib
    Mammis2011och2015 skrev 2015-08-15 11:31:45 följande:

Gravid med nummer tre. Födde min tvåa i mars men hon dog kort efter förlossningen och efter det har vi försökt med nr tre. storasyster har just fyllt 4 och pratar bara om att få ännu ett småsyskon. förra månaden fick jag mf och innan mensen kom tillbaka blev jag gravid igen. Går allt som det ska så väntar vi med samma bf som lillasyster. 

Mätt hcg på gyn och vi vet att graviditeten löper på som den ska än så länge. jag bor i stenugsund utanför göteborg. 25 årig sjuksköterska med barnmorskedrömmar. nästa höst kommer jag komma in

Grattis och man måste tro att det går vägen. Är du leg. sjuksköterska alltså? Hur lång tid är utbildningen till barnmorska? Jag har lurat lite på det, trots att jag bara ska börja termin 2.
  • squib

Jag bor också i Östergötland och får ul i v 13. Där jag får välja om jag vill genomföra kub. Ska ni göra kub?

Sedan är det rul runt v 18-20. Jag bodde i förra graviditeten i Växjö ovh erbjöds då endast rul. Så detta känns som sagt väldigt bra.

Lider av en sån trötthet just nu och brösten är så ömtåliga. Och för att inte tala om den redan begynnande lilla bebismagen! Hur ska man kunna dölja detta? Blir det bättre? Förra grav var det inga problem att dölja något för andra till v 20.

• squib
    Pauliina skrev 2015-08-20 16:43:26 följande:

Inte för att vara den som är den, men hur kul är de med en kula lik en i vecka 30 när man bara snart är i v 8?? Illamåendet ska vi inte prata om ..

Jaaaaa! :( Hur ska man lyckas dölja det fram till man tycker det är ok att berätta. Känns löjligt att gå och se tokgravid ut och påstå att man inte alls är det, Vad har du för bf, Pauliina? Första barnet?
  • squib
    Pauliina skrev 2015-08-20 19:59:31 följande:

11/4, tredje barnet, men endå.. Går runt med pösiga kläder, mitt i sensommar värmen.. Puh :(

Snart är det höst på riktigt och är det snart höst så får vi snart berätta. Jag hoppas verkligen att det bara är gaser, för "bulan" är enligt min app bara stort som ett hallon.
  • squib
    Cissi90 skrev 2015-08-20 21:18:26 följande:

Förstår dig haha, min är bara som en kärna typ och är uppsvullen av gaser. Det är OK! Vi får gå i mjukisar ;D

Ja! Tights och Oversize tröjor. :D
  • squib

Hjärtligt välkomna alla nya plussare! Så

många aprilbebisar. :)

Min svullna mage har börjat gå tillbaka lite. Jag vägde mig och hade bara gått upp 6 hekto. Så gaserna är verkligen bara luft. Haha!

• squib
    Idilia skrev 2015-08-23 17:13:37 följande:

Jag känner att jag klagar mycket. Känner mig trött, illamående och uppblåst. Men samtidigt är jag så lycklig. Jag tittar på min tvååring och tänker att hon är ju världens bästa unge, och så kommer vi få en lika perfekt unge till. Vi kommer få uppleva allting en gång till. Det är inte sista tvååringsperioden vi går igenom. Vi kommer få se en till unge lära sig alla de där häftiga sakerna barn lär sig första åren. Jag kommer få uppleva en till graviditet, som om två månader kommer bli riktigt rolig. Tänk vilket under ändå <3

Det är skönt att klaga lite ibland. Jag är så vansinnigt trött och känner mig lite ledsen. Oro för att saker och ting kan gå fel m.m.
  • squib
    Pauliina skrev 2015-08-26 08:37:30 följande:

Nu har de gått några dagar utan illamående och magen är inte alls lika uppblåst. Nästan så man känner sig "normal" :)

Jag kände mig också "normal" men så pang bom världens största svullomage. Hjälp! Hoppas det bara var plommonen jag åt på förmiddagen. Hihi
Svar på tråden BF april 2016