Inlägg från: squib |Visa alla inlägg
  • squib

BF april 2016

Någon mer som har magknip? Så himla nojig och orolig över utomkvedshavandeskap.

• squib
    camillis86 skrev 2015-08-27 15:53:49 följande:

Jag har haft fruktansvärt ont i magen, framförallt på kvällar och nätter, helt uppsvälld och gasig... rapar väldigt mkt vilket inte är ett dugg charmigt men har inget val!

om jag inte tycker postafen och dessa armband har någon bra effekt ska jag absolut köpa b6! tack snälla för tipset! :) känner mig iaf betydligt bättre nu på eftermiddagen mot vad jag gjorde tidigare idag!

Nej, jag har inte haft X innan. Men har blivit totalt livrädd för utomkveds...
  • squib
    kvinna16780 skrev 2015-08-27 17:15:19 följande:

Jag förstår det, men om du inte blöder eller inte har ont behöver nog du inte oroa dig. Alla upplever ett X på olika vis men oftast har man ont i magen. Men om du är jätte orolig borde du kolla upp det för kul är det inte.

Tack för omtanken!
  • squib
    camillis86 skrev 2015-08-28 08:38:23 följande:

Bine 87, testa Minifom el Dimetikon kapslar mot gasbildning, finns på apoteket,  för första natten nu på hela veckan lyckades jag sova utan att vakna av magsmärta pga min uppblåsta mage! :) Hoppas det håller i sig! :)

Tack för tips! Hoppas de fungerar mot väderspänning, hihi. Jag lider verkligen av gaserna. Magen är enorm och stenhård. :(
  • squib
    zainab85 skrev 2015-08-29 23:19:54 följande:

Hej

Tänkte skriva av mig lite ????

Är gravid i vecka 6 (5+3) har haft ömma bröst redan innan jag plussade men imorse när jag vaknade va de normala ... De känndes tomma eller ja lite svårt att förklara ... Plus att jag har väldigt ont i ryggen

Är väldigt orolig ????????????????

Mitt MF jag hade innan min dotter föddes började med blödning. Försök och släppa oron. Jag vet att det är svårt. Men så länge det inte kommit blod så oroa dig inte. Jag vet att man inte alltid får blod men tänk så nu. Jag oroar mig massa jämt. Ta en dag i taget. Kram!
  • squib

Alltså! Denna mage, ser ut som vecka 20 minst trots att jag bara är i vecka 9. Den är stenhård och lite öm tycker jag. Någon annan som känner likadant, har samma bekymmer? Nu pratar jag om den "övre" magen. Kommer inte alls ihåg detta från när jag väntade min dotter.

• squib
    Issi skrev 2015-09-02 10:04:25 följande:

VAD TUSAN, får man inte äta lakrits när man är gravid!?!?! läste precis det på 1177, har helt missat. Och jag som älskar lakrits och lätt kan äta mycket av den varan... typiskt.

Va??? Var stod det, det? Kan inte vara sant. Jag åt laktos konstant med min dotter. Så väldigt skadligt kan det inte vara då hon var fullt frisk.
  • squib
    Issi skrev 2015-09-02 10:04:25 följande:

VAD TUSAN, får man inte äta lakrits när man är gravid!?!?! läste precis det på 1177, har helt missat. Och jag som älskar lakrits och lätt kan äta mycket av den varan... typiskt.

Va??? Var stod det, det? Kan inte vara sant. Jag åt laktris konstant med min dotter. Så väldigt skadligt kan det inte vara då hon var fullt frisk.
  • squib

Jag var hos BM i tisdags. Det känns mer på riktigt nu! En jätterar och bra kvinna så det kommer bli kanonbra. Hon jobbade även på förlossningen så har man tur kan man få henne när det är dags att föda. Jag är idag i v 9+2, mitt illamående är borta av och till och brösten är inte lika ömma. Det var någon som nämnde spelperioden? Att den inträffade runt v 10? Skönt att höra. Vi har ul 30 sept och jag längtar tills dess. Vi avböjde kub, tror att det bara oroar en mer än vad det gör nytta. Någon mer som valt bort kub?

Svar på tråden BF april 2016