Inlägg från: camillis86 |Visa alla inlägg
  • camillis86

BF april 2016

Hej tjejer! jag är jättegärna med här i er grupp om det är ok! BF 23/4 med första barnet! :)
    Lite småtrött och uppblåst men inget illamående än så länge! är i vecka 6! Ska på inskrivning 8/9 på mvc! spännande! Tar ni med er sambon/maken på inskrivningssamtalet el går ni själva?
    /camilla

• camillis86

Jenny100, va skoj! jag är i v 5+2 om det nu stämmer! :) Har du inga symtom alls? själv har jag haft ont i brösten sedan ca 4 dagar efter äl samt molande värk i magen, + lite uppsvälld och gasig, hemskt charmigt! haha! Har iaf sluppit illamåendet än så länge! *peppar peppar* och hoppas verkligen det håller sig borta! :)

Lia_78, vad pratar man om på inskrivningssamtalet? Jag har också funderat lite kring fosterdiagnostik, speciellt på NIPT, är ju dock dyrt men ger säkra svar.. hmm, svårt!

• camillis86

Någon av er som provat sea band? och postafen? Erfarenheter?
    Fy fasiken va illa jag mår, hann precis tillbaka till jobbet från apoteket innan jag kräktes... Tji fick jag för att ha mått så bra hittills å inte känt nåt illamående... Blä.... Så nedrans jobbigt då jag jobbar som sjuksköterska och har hand om patienter... :( Vet inte hur det här ska gå riktigt, suck!

• camillis86

Sitter här nu med mina nyinköpta band runt handlederna! haha! jag är ofta väldigt skeptisk till sånt här men vad gör man inte! :P Känns lite bättre men det är ju svårt att avgöra om det är för att jag kräkts, tagit en postafen el om det är de "magiska" armbanden!
    måste också bara få skriva av mig då jag blev sjukt irriterad nyss, jag har berättat på jobbet för mina närmaste kollegor som jag jobbar med dagligen, dels för att jag blev inlagd på DS förra veckan och dels för att jag tyckte det kunde vara skönt att inte behöva ljuga och hitta på konstiga ursäkter om man mår illa å kräks... planen var dock att inte berätta men nu blev det ju som det blev....

Till problemet nu, helt plötsligt kommer en kollega från vår andra mottagning upp å frågar om det inte är nåt jag vill berätta, när jag säger nej fortsätter hon fråga och det visar sig att chefen där nere försagt sig... INTE ok, är ju bara i v 6 och vill inte alls att alla ska veta om det, Väldigt irriterande...... Död

• camillis86

Jag har haft fruktansvärt ont i magen, framförallt på kvällar och nätter, helt uppsvälld och gasig... rapar väldigt mkt vilket inte är ett dugg charmigt men har inget val!

om jag inte tycker postafen och dessa armband har någon bra effekt ska jag absolut köpa b6! tack snälla för tipset! :) känner mig iaf betydligt bättre nu på eftermiddagen mot vad jag gjorde tidigare idag!

• camillis86

Bine 87, testa Minifom el Dimetikon kapslar mot gasbildning, finns på apoteket,  för första natten nu på hela veckan lyckades jag sova utan att vakna av magsmärta pga min uppblåsta mage! :) Hoppas det håller i sig! :)

• camillis86

MeMon, hur är dina blödningar? jag har blött sedan i lördags, inte speciellt mkt, och inget färskt blod utan endast brunt.... men är ju såklart väldigt orolig, lyckades få en läkartid idag på gyn så hoppas få göra vul och HOPPAS verkligen att de kan se ett litet hjärta som slår...vi får hålla tummarna för varandra! <3

• camillis86

Hello Girls! jag var på vul igår! Den lilla räkan är 4,8 mm lång  och hjärtat tickar! jippie! och mina beräkningar stämde -1 dag! så v 6+1 idag!

Ni som äter Lergigan, äter ni vanlig el comp? läste att man ev ska undvika compen pga coffeinet, men om jag inte dricker nåt kaffe el cola å endast 1 kopp te borde det väl inte vara nån fara? om jag tar de vanliga misstänker jag att jag knappt kommer fungera då jag redan är fruktansvärt trött som det är...

• camillis86

Jag glömde mina armband hemma idag :(  Mår så sjukt illa hela tiden, idag lyckades jag tillomed kräkas så det kom spya ur näsan (kan INTE rekommenderas), så jäkla vidrigt, så nu sitter jag här på jobbet och tycker vansinnigt synd om mig själv med en lukt av spya i näsan hela tiden.... vet inte vad jag ska göra... jobbar som sjuksköterska så det känns rätt jobbigt att stå med patient när man känner att man måste kräkas....
    även provat ingefära (naturgodis?) men fy tusan va äckligt det är, men har hört att det ska kunna hjälpa och igår tyckte jag illamåendet blev liiite bättre av det men idag får jag inte i mig... :( suck. Om nån har nåt bra tips mot illamåendet mottages det TACKSAMT! Postafen hjälper inte alls...

• camillis86

hej tjejer, måste bara få fråga er en sak, det är nämligen så att mitt illamående bara försvunnit, även känslan av att jag  måste äta hela tiden, känner mig knappt gravid längre, är det någon av er som haft det likadant? jag är bara i vecka 8... känner mig väldigt orolig för att ngt ska vara fel....

Svar på tråden BF april 2016