Inlägg från: camillis86 |Visa alla inlägg
  • camillis86

BF april 2016

Hej Paro, nej det är du inte, är i v 16, 15+3 och känner inget särskilt alls i kroppen förutom att jag fortfarande kräks ganska ofta, men annars känner jag inte mkt.... jo jag har en massa skumma drömmar men behöver oftast inte upp å kissa längre på nätterna! Lyckades till och med knäppa min jacka i helgen och det har jga inte kunnat senaste 2 veckorna... blir magen mindre nu eller va sjutton är det som händer!? Superkonstigt! aah du är iaf inte ensam!! <3

• camillis86

Är i v 16+6, inte känt någonting ännu, lääängtar verkligen tills jag kan känna bebis! har moderkakan i framvägg! Har rul 25/11!
    Mannen och jag är däremot inte alls överens om att ta reda på kön, jag vill verkligen veta och han vill att det blir en surprice... vet inte hur vi ska göra! Jag vill ju kunna börja handla lite och då inte bara neutrala kläder! Alternativet är ju att jag kollar å sen inte säger nåt! haha! men det kanske är lätt att råka försäga sig... hmm!  hur tycker ni jag ska göra?!

• camillis86

jag tänker vaccinera mig! :) Nu jobbar jag visserligen mkt med vaccinationer så kanske är lite partisk men jag har verkligen ingen lust att få influensan å ligga däckad! (ja jag vet mkt väl att den inte skyddar till 100% men det blir iaf förhoppningsvis mkt lindrigare om man får den). Kan tillägga att jag jobbar inom vården och träffar mkt sjuka människor, därav att jag inte vill riskera nåt!

• camillis86

jag ska göra RUL på tors 19e, blir också lite nojig nu att det är för tidigt... kommer då vara 17 + 6...

• camillis86

Nu har jag också varit på RUL! Verkar som att det blir en liten tjej! :) enligt ultraljudet var hon ca 17cm lång å vägde 143 g!  v 18 + 3 idag! Blir förmodligen en liten Ellie! har ni andra bestämt  namn ännu?

• camillis86

70 min?! oj! vi var klara efter ca 15-20 min..... hmm! jag frågade om barnmorskan kunde skriva ner könet på en lapp å lägga i ett kuvert som jag läst att många gjort, och så hade jag tänkt öppna på julafton om jag inte kunde hålla mig då mannen eg inte ville veta, det var hon däremot helt emot, ganska barskt talade hon att hon inte jobbar på det sättet och ville vi veta kön så skulle hon säga det på plats annars fick det va... lite tråkigt att hon inte kunde vara lite mjukare i kontakten, och jag menar, hur jobbigt är det egentligen att skriva en liten lapp... men men, mannen valde iaf att stanna kvar i rummet så nu vet vi båda två! tycker iaf det känns skönt att veta och det underlättar ju lite med vissa inköp! :)

• camillis86

Härligt att dom var så noga! känner mig lite besviken på mitt faktiskt, inte fick vi nå speciellt bra bilder med oss hem heller , hon kändes väldigt stressad tyvärr :(

kul att fler bestämt namn! hoppas det känns rätt sen när bebisen är ute också! :)

• camillis86

Mysmilla, vart har du hittat den fina klänningen?! Ska på julbord x flera här snart men tycker inte jag hittar nå fina kläder att ha på mig! Köpt en röd tunnstickad klänning på HM men den är ju inte superpiffig...!

• camillis86

Tack för länken! du är supertjusig i klänningen! Skulle ju funka perfekt på nyår! ska nog ta å beställa! Hur var den i strlk?

• camillis86

Om det hade blivit en pojke för min del hade det blivit en liten Filip, tycker det är jättefint! Gillar också namnet Edvin och Elliot! så dina namnförslag låter super i mina öron! :)

• camillis86

Själv bad jag också om ett kuvert men bm ska bara att hon "inte jobbar på det sättet" och ville vi veta så berättade hon på plats annars fick det vara... himla trist attityd... :( men men! hon var iaf tämligen säker på att det var en liten tjej i magen!

• camillis86

Är i v 20 + 3, känner fortfarande inga rörelser :( moderkakan fram dock....

Tjejer hur var det nu, hade många av er redan beställt vagn? Jag och mannen var ute å kikade i helgen, finns ju så vansinnigt mkt olika men vi föll båda två för en Brio Smile, lättkörd med stora svängbara luftdäck fram som ska vara bra för lite mer "terrängkörning".
    Kikade även på Bugaboo och Emmaljunga men mannen tyckte bäst om vagnen från Brio.
    Tror även att vi kommer köpa en bedside crib sen att ha i början bredvid vår säng så man slipper kliva upp varje gång för att amma på nätterna! :)

Är det någon som vet om man ALLTID måste på samtal hos ex aurora om man vill ha snitt? el kan man få komma direkt till läkare för samtal? Ska till bm imorgon! När börjar man förresten att mäta magen?

• camillis86

Jag vet att det inte bara är nåt man får men jag har lite olika fysiska besvär som gör att jag önskar snitt, + att jag sedan jag gjorde praktik på en avd för  efterkomplikationer för 7 år sedan under min utbildning känner mig livrädd för att föda vaginalt....men ska prata med min bm imorgon!

• camillis86

Var på MVC igår! Normalt brukar man tydligen inte börja mäta förrän i v 24 sa min bm men hon gjorde det ändå igår! 20 cm va det nu innebär haha! Det var en student med så hon försökte lyssna på bebisens hjärtljud men hittade inte, men hörde moderkakan som då tydligen indirekt var barnet... 146 slag/min var det iaf!
    Hon hörde även en spark, frustrerande då jag fortfarande inte känner något!! nästa besök hos bm blir 4/1! Känns som att tiden bara rusar iväg! v 20 + 5 idag!

• camillis86

Hej tjejer! Hoppas alla mår bra! Tänkte bara fråga om någon av er ansökt om gravidpenning.... min bm tyckte absolut att jag skulle ansöka men jag vet knappt om jag "vågar" då jag tror chefen skulle gå i taket! Vi har folk som sagt upp sig och försvinner jag innan de anställt någon ersättare skulle det bli katastrof...

Känner mig dock rätt slutkörd då jag inte gör annat än springer mellan olika patienter och vaccinerar/utför undersökningar/tar prover mm....Har dock inga tunga lyft då jag arbetar som sjuksköterska inom företagshälsovården. Vet inte riktigt hur jag ska göra, ansöka å riskera att chefen blir riktigt sur el köra på så länge jag orkar och i värsta fall försöka bli sjukskriven på slutet om det behövs... Tror att hon kommer skriva att hon omplacerar mig till enbart telefonrådgivningen för att det ej ska gå igenom men det finns ingen annan som kan ta över mina sysslor så vet ju inte hur det ska gå till....Har inga problem med foglossning ännu men däremot ont i ryggen (haft i flera år men blir ju inte bättre av graviditeten!) Så himla svårt, vill ju inte "svika" mina kollegor men känner ju att hälsan å bebisen måste komma först....Känner mig ju helt slut!

• camillis86

Milleman: Du kan vara lugn! Vattkoppor kan ej ge bältros!  Men bältros kan ge vattkoppor! Du skulle däremot kunna få vattkoppor om du inte haft det tidigare el vaccinerat dig! Så oroa dig inte, Du kan ej få bältros av sonens vattkoppor! :)

• camillis86

Hej tjejer!
    hoppas allt är fint med er! måste få bolla lite tankar om det går bra.... Känner mig så jäkla nojig inför förlossningen, är fullständigt livrädd för att spricka å få bestående problem... (praktiserat på en avdelning med just denna typ av komplikationer efter grav, sfinker rupturer i olika svårighetsgrader mm under min utbildning)  och känner mig sjukt orolig och har önskar snitt... Var på BB Sthlm i tisdags och träffade en fantastiskt trevlig överläkare som diskuterade för och nackdelar med vaginal förlossning vs snitt.... självklart vill dom att jag ska föda vaginalt men jag får panik av bara tanken och vet inte hur jag ska göra. Har iaf fått i hemläxa att skriva ner sådant som skulle kunna underlätta för mig om jag nu ändå skulle våga mig på en vaginal förlossning.....

Självklart vet jag att vag. förlossning är det bästa om allt går bra och önskar såklart att jag skulle våga men skulle aldrig förlåta mig själv om jag går sönder så pass mkt att jag får bestående skador, å andra sidan känner jag mig jättenervös för ett ev snitt också, med alla risker som finns att det kan bli svårare att skaffa ett till barn, placentaruptur och föreliggande moderkaka, usch å fy å blä! Jag vill ha ett tredje alternativ, typ ringa storken!!! :D nä men skämt åsido, hur resonerar ni? finns det någon mer här inne som har samma tankar å funderingar som jag har?
    kram på er"

Svar på tråden BF april 2016