Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

V 20(19+0) idag. Helt troligt. På tisdag har vi Rul igen. Ska bli så spännande! Som tur är gick dessa tre veckor sedan sista, väldigt fort!

• Pauliina

Vad många de är som väntar flickor. :) imorgon får vi se vad som gömmer sig inne hos mig.

• Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-23 19:59:09 följande:

Ja väldigt många flickor :) i min förra graviditetsgrupp väntade vi alla pojkar haha.

Samma här!! :) vore kul och höra om ni har moderkakan i framvägg och om ni har barn tidigare, har ni pojkar/flickor? :) äääälskar allt som har med sådant att göra.
  • Pauliina

Kul och höra hur andra har. Med mina två söner så hade jag moderkakan i bakvägg. Med denna har jag framvägg.

• Pauliina

Jag är så lycklig. Rul gick bra och hon är nog den noggrannaste jag haft. Och de blir en tjej! :)

• Pauliina
    Josefine85 skrev 2015-11-25 06:34:37 följande:

Denhär magen är inte så mycket att skryta om i vecka 19 <3

Vi fick reda på igår att vi väntar en flicka! Är helt överlycklig! Har 2 söner på 6 & 8 sen tidigare!

Vi är precis påväg till Arlanda och vidare på en weekend i Berlin... Ni Kan ju gissa vad jag tänker shoppa! :D

Loke -07, Alvin -09
    Grattis!! Har också två söner sen innan och väntar tjej :)
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-12-01 13:28:12 följande:

Hur rädda är ni gör att RUL ska ha visat på "fel" kön? Alltså att de har sagt/sett fel. Jag tänker att de verkar vara ganska säkra nuförtiden. De var två stycken som gjorde RUL på mig och båda sa samma. Då vill jag tro på det :)

Jag är livrädd.. Samma hände mig. Första damen ville inte säga något förrän kollegan kollat och hon tyckte samma.. Så vi hoppas de blir rätt!
  • Pauliina

Hör va de två som kollade och gissade samma. Sen såg jag en "hamburgare" så är rätt säker.

För övrigt såg jag sparkar utanpå igår :) häftigt!

• Pauliina
    becka1989 skrev 2016-01-04 11:53:50 följande:
    V 26 här med :) snart tvåsiffrigt :) känns som det börjar närma sig nu. Vet ju hur snabbt dom första 100dagarna gick
    Tycker denna gång går alldeles för fort. Har börjat få "småpanik". Köper kläder, letar barnvagn och inser att de också kan vara bara 12 V kvar.. Ojoj. Endå är de tredje barnet :)
  • Pauliina
    Malla1 skrev 2016-01-09 11:09:37 följande:

Molande värk i magen, tryck neråt och "bakåt rumpan" och sammandragningar fast jag bara sitter still, börjar bli lite orolig nu.

Låter inge vidare. Har du tänkt på att ringa fl och få komma in och kolla? Hoppas de lugnar sig!
  • Pauliina
    Malla1 skrev 2016-01-09 11:45:26 följande:

Jo jag har tänkt att göra det om det inte blir bättre. Avvaktar till eftermiddagen då min man kommit hem, just nu har jag ingen barnvakt. Vill ju gärna inte föda nu.

Jag känner själv oro med mina sammandragningar. Va ute nyss på en promenad och magen va spänd hela tiden som en lång sammandragning. Bådar inte gott. Så nu ska jag se till att försöka sova med barnen, om jag lyckas de vill säga :)
  • Pauliina
    Emma90 skrev 2016-01-26 21:07:37 följande:

Nu har vi äntligen beställt den nya vagnen, blev en emmaljunga double viking 735 i svart :) känns så skönt att äntligen ha något att bocka av.

Hur ligger ni till med förberedelserna för bebisen?
    Detta är första sak förutom en body jag köpte efter ultraljudet. Börjar känna mig lite stressad då den blivande storebrodern faktiskt kom i vecka 36 och imorgon är det endast 6 veckor till samma vecka. Sambon är däremot cool lugnt och tycker vi har all tid i världen på oss :)

Världens bästa vagn måste jag tillägga! Sålde precis en sådan då mina barn inte gillar vagn och är så pass stora att de känns onödigt med syskonvagn. Vi har bara lite i klädväg som ska köpas.
  • Pauliina
    Nonym skrev 2016-01-31 09:54:27 följande:

Vecka 31 idag

Jag gick in i V 30 idag, känns lite som slutspurten nu.
  • Pauliina
    Milleman skrev 2016-02-08 21:28:29 följande:

Vad har ni för sf-mått (och vecka)?

Sist jag va där va jag i V 29 och hade 31 cm har jag för mig.. Har annars haft samma mått som vecka (29 cm i V 29 etc) med mina andra barn.
  • Pauliina
    Flerattälska skrev 2016-02-08 21:44:45 följande:

Har era bebisar vänt sig neråt och i så fall när?

Är i vecka 30 och tycker att det känns som att bebisen hickar långt ner i ljumsken. Förra veckan var magen ordentligt i uppror och sparkarna byttes mot dragningar. Vet att sonen fixerade sig i vecka 34 men vet inte när han vände sig.

Nog för att bebisen kan vända sig flera gånger om ännu men det känns som att den är väldigt långt ner redan...

Barnmorskan sa att bebisen ligger neråt, de va i va 29+4. Tyckte de är tidigt :)
Svar på tråden BF april 2016