Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Nej vad sorgsen jag vart! Tänkte hela tiden igår att detta kommer hända mig. Styrkekramar till dig!
  • Pauliina
    Paro skrev 2015-11-02 14:11:12 följande:

Hej tjejer!

Någon mer som är orolig? Jag har hittills lyckats kontrollera mina tankar men nu har jag totalt tappat kontrollen. Känner mig inte gravid, behöver oftast inte kissa på natten,,tycker inte magen växer, känner inga rörelse är i v 16+1. Har 17 dagar till RUL...är jag ensam?

Absolut inte! Jag mår såå dåligt! Är i V 16+6 och känner inga rörelser. Går och är förtvivlad hela tiden. Magen är inte i den storleken den ska vara (enligt mig). Förbereder mig mentalt för de värsta inför Rul på torsdag
  • Pauliina

Kom hem till en liten kille med svinkoppor :( tankarna går mot hur vi ska kunna ha de med barnvakt under Rul på torsdag :(

• Pauliina
    bine87 skrev 2015-11-03 21:21:24 följande:

Mitt illamående är borta. Men jag har i princip ett konstant molande som pågår vilket gör att jag har svårt att sova (i kombination med att jag dricker så mycket vatten att jag springer på toa iaf 2 ggr per natt). Jag är konstant hungrig och vräker i mig frukt mellan måltiderna för att undvika onyttigheter. Det är fruktansvärt.

Hur är det med er andra? Molvärk, hunger?

Är inte hungrig jämt men när de gått tre timmar mellan så blir de bråttom att äta. Magen kurrar rejält. Molvärk har jag typ hela tiden, i den mån att jag tillochmed tror att de är något fel.
  • Pauliina
    bine87 skrev 2015-11-03 22:49:50 följande:
    Jag hade gett vad som helst för att kunna låta bli att äta helt och hållet i tre timmar..

Jag tror också att det är nåt fel ibland när det molar rejält men sen släpper det ett tag och så kommer det tillbaka sen.

Fick min tid för RUL idag!! 22 dagar kvar! Längtar!! :)
    Jobbar på förskola så de funkar faktiskt när man är i gång hela tiden. Hemma har jag fullt upp med två barn också så de går i ett. Ibland glömmer jag bort att äta men de får jag sota för sen :)
  • Pauliina

Börjar bli nervös inför morgondagen. De efterlängtade RUL:et, bekräftelsen på att de faktiskt finns något som gror. Har ju två barn men denna gång är jag mer nervös.. Tur jag jobbar sent idag, ska försöka somna så fort som möjligt ikväll så slipper jag tänka så mycket :)

• Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-04 13:33:15 följande:
    Det bästa med att jobba förskola är ju rutinen på mat :P frukost kl 8, frukt 9.30, lunch 11.30
    Man hinner knappt bli hungrig :D
    Precis! :)
  • Pauliina

En fundering. Jag är i V 17+1 (17+6 enligt bm) och har Rul imorgon. Stämmer de att de görs tidigast 18+0? Har ju ingen lust att få åka därifrån och komma tillbaka nästa vecka :( de skiljer ju "bara" 5 dagar. Sen kan de ju givetvis vara så att jag är längre gången än jag tror.

• Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-04 21:51:33 följande:
    Jag hade med glädje gjort två ultraljud :D om de kommer på imorn att det är för tidigt ska du ju be om ett nytt.
    Kommer ihåg att jag fick göra två med första, men de va för att han låg konstigt. Kommer inte ihåg vilken vecka jag va i. Men hur som så älskar jag tanken av att få se plutten imorgon :)
  • Pauliina
    ellami skrev 2015-11-04 22:53:24 följande:
    Just det måste fråga om du minns, hur låg han om han låg konstigt? Min bebis låg också konstigt idag.. Fick inte ens någon bra bild alls, bm kämpade i en kvart med att få bebisen att lägga sig rätt mot slutet för bra profilbild men icke. Envis liten. Hursomhelst låg bebis typ uppochner och med ryggen vänd.. Var svårt att hänga med och se vad som var vad, förstod inte hur bm lyckades. tog extra lång tid. Men jag hoppas hon verkligen lyckats se allt, annars hade hon sagt det va? Man blir ju så nojig att de missar nåt fel eller så pga det
    Tror min pojke låg så också. Man såg nästan bara ryggraden. Han vände sig inte alls. Dem mäter ju samma sak från olika håll så dr blir rätt.
Svar på tråden BF april 2016