Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Nonym skrev 2015-11-11 12:41:02 följande:

Vad många som skaffat vagn redan! Vi har inte ens diskuterat vilken vagn vi ska ha...

Vi hade inte heller diskuterat det typ förra tisdagen och hade inte alls bråttom. Men så har jag småsneglat på denna vagn (vi hade teutonia Spirit s3 sist) och kikade in på blocket och en sålde ett paket med allt och alla tillbehör till ett vrakpris för att det tog plats hemma. Så det gick inte att låta bli. Hur fina grejor som helst.

Vi ska köra ut det till svärföräldrarnas hus sålänge :) sparar typ några vindskydd så man kan sy matchande filtar nu under väntetiden :)
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-11 12:39:56 följande:
    Har bett om hjälp av bm men inte blivit tipsad om sjukgymnast.. :/ vet inte hur jag ska klara mig. Som tur är har jag bm besök om en vecka.
    Jag skulle verkligen rekomendera det. Använder du tens? Best ever!!
    Jag har dåligt inne och har kanske frågat innan men bor du i Gbg? Kan isf rekomendera bra sjukgymnast.
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-11-11 15:49:27 följande:
    Milleman skrev 2015-11-11 13:40:45 följande:

Vi hade inte heller diskuterat det typ förra tisdagen och hade inte alls bråttom. Men så har jag småsneglat på denna vagn (vi hade teutonia Spirit s3 sist) och kikade in på blocket och en sålde ett paket med allt och alla tillbehör till ett vrakpris för att det tog plats hemma. Så det gick inte att låta bli. Hur fina grejor som helst.

Vi ska köra ut det till svärföräldrarnas hus sålänge :) sparar typ några vindskydd så man kan sy matchande filtar nu under väntetiden :)

Jag har köpt en body med tillhörande byxor som ändå inte kommer passa en nyfödd.. är fortfarande så orolig för att det inte kommer bli någon bebis, så jag har inte vågat börja titta efter saker till den lilla än.. önskar man kunde våga ta steget och komma igång med inköpen, blir lite avis på er som inte låter oron ta överhanden
    Denna gång har jag knappt varit orolig alls. Annat var det första gången.
    I klädväg har jag bara köpt en t-shirt och en stickad overall, oemotståndliga ;) nu när jag blivit sjukskriven ska jag börja sy kläder till bebis. Hoppas vi får veta kön om en vecka :)
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2015-11-11 18:56:20 följande:

Vi har också köpt en halv vagn :) hittade en emmaljunga liggkorg, helt ny och superbillig, så då kunde vi inte låta bli! Bara älskar den. Scandinavian limeted edition.

Vi har kollat ett schassi som vi ska köpa nytt.. Nåt med svängbara framhjul och luftdäck! Vi bor på landet, så det måste vara comfort ;)

Är det nån mer som har eller har haft moderkakan i framvägg? Jag har det denna gång.. Å jag känner inte alls av bebisen än.. Är i 16+4 idag! Frustrerande då jag kände min andre son i vecka 16!

Loke -07, Alvin -09
    Jag hade i framvägg förra gången. Kände nått pyttelitet vecka 18-19 men det var nog efter v 20-21 som jag verkligen kände att det var bebisen.
    Det kändes rätt lite graviditeten igenom. Man fick hålla handen ganska hårt på. Knappt så det syntes utifrån alls.
  • Milleman
    MeMon skrev 2015-11-11 21:14:02 följande:

Hej! Oj vad kul att så många av er börjat handla hem grejer. Här har vi knappt pratat om det :)

Men nu har jag panik! Rul imorrn kl 19 och kan inte bestämma mig om vi ska kolla kön eller inte. Hjälp, hur tänker ni här?!?

Om ni inte kan bestämma er innan. Be barnmorskan skriva det på en lapp (om hon ser) som ni sen lägger i ett kuvert och klistrar ihop. Då kan ni välja att titta på det senare :)
  • Milleman
    camillis86 skrev 2015-11-12 09:07:18 följande:

Är i v 16+6, inte känt någonting ännu, lääängtar verkligen tills jag kan känna bebis! har moderkakan i framvägg! Har rul 25/11!
    Mannen och jag är däremot inte alls överens om att ta reda på kön, jag vill verkligen veta och han vill att det blir en surprice... vet inte hur vi ska göra! Jag vill ju kunna börja handla lite och då inte bara neutrala kläder! Alternativet är ju att jag kollar å sen inte säger nåt! haha! men det kanske är lätt att råka försäga sig... hmm!  hur tycker ni jag ska göra?!

Åh vad jobbigt. Jag säger "det är en tillräckligt stor överraskning vad barnet väger, hur det ser ut och mår så då gör det inget om man vet könet" ;)
    Men denna gång tycker jag faktiskt att det är lite spännande att inte veta. Men jag vill börja sy och det blir jobbigt att göra massa kläder som blir oanvända. Sen får jag ett bättre förhållande till bebisen om jag vet kön. Vi har typ namnen klara så det hade blivit mer personligt.
  • Milleman
    MeMon skrev 2015-11-12 20:59:59 följande:

Nu har vi varit på rul och allt såg bra ut! Och med oss fick vi en lapp som vi öppnade hemma "Grattis. Det blir en pojke". Så vi ska få en son

Vad skönt att allt såg bra ut! Och en son blir ju toppen! :)

Ang rörelser. Är det första barnet? Det kan ju vara så att du redan känner men inte vet vilka rörelser du ska känna efter. Jag känner redan nu men hade det varit första gången hade jag nig inte märkt det. Utan det är ju för att jag "letar" rörelser så att säga och vet hur/vad som ska kännas. Du lär känna snart och då blir det extra underbart :)
  • Milleman

Vad härligt det låter med RUL.
    Vi ska dit på onsdag. Vill så gärna ha med storebrorsan Milton. Hur har ni gjort med syskon? Det rekomenderas ju inte men vi var på ultraljud i tisdags och vet att allt ser bra ut och han är ju nästan 5 år och väldigt medveten och engagerad i kommande bebisen. Han har varit med på ett ultraljud och frågar hela tiden när vi ska på nästa :)

• Milleman
    Duvan82 skrev 2015-11-15 20:02:56 följande:

Hej
    Var på Rul i torsdags...En liten pojk skall vi få :)  Nytt bf blev 2/4, tidigare 7/4...
    Jag är nyfiken, skall ni vaccinera er mot influensan? Jag tänker göra det eftersom gravida ligger i riskgruppen... men man har blivit lite nojjig gällande vaccin.. Annars skulle jag aldrig göra det.

Härligt med lyckat ul och med pojken :)

Nej jag vaccinerar inte mig. Var gravid över vintern sist också. Hade jag legat i riskgrupp sedan innan eller om det var nån aggressiv ovanlig influensa hade jag funderat en gång till. Men inte i år :)
  • Milleman

Jag vet att man inte behöver känna bebis varje dag redan. Men jag har gjort det en tid nu men inget idag :( det oroar mig lite.

Svar på tråden BF april 2016