Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Ja jag får väl ringa dit på måndag. Jag har också läst att symptomen ska/kan försvinna. Bara tycker att det gjorde det så hastigt. Jag tänkte att de skulle smyga bort liksom.

• Milleman

Blev lite knas innan när jag och sonen skulle cykla till förskolan. Blev en tvärnit med handbromsen och jag flög fram och slog magen i styret och framfogen i ramen eller nått :'( att fogen fortfarande gör ont är inte kul men det jag oroar mig mest för är om slaget i magen kan ha påverkat bebis?

• Milleman
    Nonym skrev 2015-10-28 08:16:57 följande:
    Är säkert ingen fara (de ligger ju väl skyddade där inne) men kontakta kvinnokliniken och be att få komma på ultraljud om du är orolig!
    Ringde barnmorskegruppen och fick en tid. Ska dit direkt efter jobb så ska de lyssna och ev göra ultraljud.
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-10-28 12:40:08 följande:
    Skönt att du fick tid "på en gång"
    En del av mig hoppas såklart på att få se bebisen på ultraljud! Men de lär ju höra hjärtat :) på väg dit nu.
  • Milleman

Bebisens hjärta tickade på med 148 slag/minut. Det var mysigt att höra!! Skönt att allt var bra!

Ni skriver om skillnaden mellan första och andra. För mig har det varit stor skillnad. Var så rädd att få missfall sist och hade bråttom att köpa grejor, hade redan köpt vagn i v 16 och så. Älskade bebisen i magen väldigt mycket.
    Denna gången har rädslan för missfall varit väldigt liten. "Det har ju gått bra en gång"-tänket tror jag. Jag har mått väldigt dåligt av denna graviditet och ända upp i v 12 kände jag att barnet i magen förstörde mer än förgyllde. Tyvärr. Nu känns det bättre och har även köpt något enstaka plagg till bebisen. Har inte alls samma köphysteri som sist, det är inte hela världen om man inte hunnit köpa allt eller har för lite grejor. Som boende i Göteborg har vi första köpcentrumet 1 km bort.

Däremot knöt jag inte an till min förstfödde på säkert en vecka när han väl var född. Förlossningen blev utdragen och när han föddes mådde han mycket dåligt. (Apgar var 4) så de sprang iväg med honom. Min man sprang med. Sen sov jag nog i ett dygn och min man tog hand om sonen.
    Jag hoppas knyta an mycket fortare med nästa! Plus att min man får samma direkta anknytning som sist. Ofta bara mamman får det.

• Milleman
    camillis86 skrev 2015-10-29 09:17:55 följande:

Tjejer ni som mått illa, har det släppt??? Jag går in i vecka 16 imorgon och kräks fortfarande varje dag, blir så nedranas less på detta illamående..... :( bebisen har hela tiden gått under namnet räkan, nu har det dock blivit kräkan! Suck!!!

Ja jag slutade ta mina lergigan komp förra veckan. Så himla skönt.
    Kom på väldigt tidigt att jag spydde om jag fått i mig färsk mjölk. Även om det var kvällen innan. Så har fått sluta dricka det. Grädde i mat verkar gå bra.
    Så se över din kost, man kan bli känslig under graviditet.
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-10-31 17:01:17 följande:
    De är en "myt". Om de finns ett V, får man en flicka. Jag har inte haft det dem andra graviditeterna men nu har jag.
    Haha måste hem och kolla :)
  • Milleman

Det där v:et i ögat. Ska det vara på rätt håll i spegeln eller upp och ner. Jag har ett litet upp och ner v :P

• Milleman
    Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Beklagar verkligen! Så jobbigt! Hoppas ni finns där för varandra och så småningom vågar er på att bli gravida igen!
  • Milleman

Nu står det en Teutonia Be You hemma hos oss haha!! Ett galet impulsköp för att vi hittade helt RÄTT i vagndjungeln!!! Så overkligt det känns!!

Svar på tråden BF april 2016