Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Nonym skrev 2016-04-03 06:38:55 följande:

Tror slemproppen släppte igår/nu på morgonen

Skönt om bebisen vill komma nu, vecka 40 idag!!

Håller tummarna! Här händer inte mycket förutom att ja hade regelbundna förvärkar igår som sen avtog men dom gör inte ont, men jag får panik på det här för jag kan ju inte vänta på att det ska börja göra ont, utan ja måste hålla koll på när det blir regelbundet eftersom jag inte hade ont sist heller. Provade färdknäppen igår men det gav lite mer förvärkar inatt men inget mer, dock så sist vi knäppte så stötte han emot nånting längst in som gjorde ont (detta var i torsdags kväll) men igår så var det Lixom "mer plats" som han sa haha, undrar om det var tappen han kom åt då men att den nu har blivit mindre.

Ska ringa fl idag och fråga om jag kan få komma in på en kontroll så man iaf får veta hur det står till där nere
  • Malla1

Nu har jag fått bruna flytningar och ännu mer mensvärk, så nu har jag kört storstädning innan jag ringer till fl, hoppas det händer nåt snart!

• Malla1

En liten uppdatering, varit inne på fl på koll, oregelbundna värkar (fast jag inte känner dom själv) och bara öppen ynka 1 cm och en liten bit kvar av tappen men barnmorskan som undersökte sa att helt klart är förlossningen igång, hon trodde att det skulle hända inom dom närmsta dagarna, fick 2 citodon med mig hem för att jag ska slappna av, hon sa att ja kan spänna mig undermedvetet och då låser sig kroppen. Ska åka in så fort jag känner att det tilltar eller att vattnet går. Hon avslutade med "åk hem och drick mycket vatten, och passa på att mysa dom närmsta timmarna" så med det tolkar jag att hon tror att det kommer sätts igång ordentlig inom det närmsta dygnet. Hoppas hoppas hoppas

• Malla1

Stort grattis till er som har fått era små guldkorn!

Här händer det inte mycket, går saakta. Känner att värkarna ändrat lite i karaktär och inatt hade jag onda värkar men sen somnade jag och vaknade riktigt besviken.

Idag har jag ett enormt tryck bakåt och magen har sjunkit massor. Så jag varvar med att ta det lugnt och hålla igång, min stackars hund får lida när jag drar ut honom på riktiga långpromenader med både uppförsbackar och trappor ;) han är helt slut stackarn hehe

• Malla1

Igår hade jag sånt tryck bakåt och nedåt så jag knappt vågade ställa mig upp när jag satt ner, sprang oxå och kissade konstant, och då menar jag hela tiden gick inte ens 5 minuter imellan, men idag ingenting... Precis som när jag väntade min yngsta dotter att det kommer smygande för varje dag och sen smäller det bara till så är den på väg ut, frågan är bara hur fort det går den hör gången.

• Malla1

Var in på fl för minskade rörelser, bebis mår utmärkt, är "inte liten" som hon sa, så blir väl i storlek med min yngsta var ca 4 kg.

Värkar med ungefär 4-5 minuter imellan som på förlossningen blev ondare och dom ökar i styrka fortfarande så håll tummarna nu för sjutton gubbar!! Värsta var att det var fullt på förlossningen när vi var sär så får väl se om vi får plats om det händer nu

• Malla1
    Josefine85 skrev 2016-04-10 20:07:33 följande:

Slemproppen har släppt i 2 omgångar under dagen. Jag har sån grym värk i underlivet. Känns som någon har sparkat upp en träsko där nere! Har aldrig vart med om något liknande?! Nån annan som haft den känslan!? Det liksom både bränner och ja... Gör ONT!

Den känslan har jag haft till och från nu i över en vecka, sen slemproppen släppte. Jag börjar tro att det inte finns någon bebis som vill ut, har dock (igen) börjat få mer värkar eller vad det är men dom är än så länge inte så starka men dom har ökat lite i styrka under dagen. Törs inte hoppas på nånting längre då jag bara blir besviken. Men jag vet ju att det bara kommer smälla till och då förmodligen bli bråttom men frågan är ju bara när....
  • Malla1
    Två prinsar skrev 2016-04-11 15:19:09 följande:

Usch känner mig såå trött och irriterad:(

Är trött på detta nu och vill bara få ut lillebror!

Har även fått en konstig klump känsla i halsen...känns som om jag måste harkla mig hela tiden...jobbigt!

Inga tecken på att ngt är på gång, bara sammandragningar och ilningar nertill.

Hur mår ni andra?

Jag mår skit, är sjukt irriterad och frustrerad. Blir förbannad för minsta lilla. Ska bli skönt imorgon när inget utav barnen är hemma, att slippa tjata och hålla på, bara kunna ta det lugnt. Har ju mannen hemma oxå då han inte vågar åka och jobba.

Men jag börjar tröttna rätt rejält på det här nu. Att ha nya känningar varje dag men det händer inget mer... Har redan gått igenom det här en gång sist jag var gravid och hade hoppats jsg skulle slippa göra det en gång till men icke... Då gick jag två veckor såhär... Pallar inte att gå hela den här veckan såhär oxå men vad ska man göra... Jag vet ju att lillen kommer ut nångång snart men jag orkar inte gå såhär längre, har ändå ett rätt "krävande" liv eller vad man ska kalla det och just nu känner jag bara för att gräva ner mig någonstans och tacka för mig...
Svar på tråden BF april 2016