Inlägg från: Flerattälska |Visa alla inlägg
  • Flerattälska

BF april 2016

zainab85 skrev 2015-08-30 09:08:29 följande:

Hur långt tid efter symtomen fick du missfall??

Jag har ring till 1177 men de säger de gör ingenting ... Inbilldar mig att brösten ömmar igen jag vet inte är jätte orolig och vet inte riktigt vad jag ska ta vägen .....

För min del kom de rätt nära i tid. Typ dagen innan och i samband med de första bloddropparna. Det behöver inte betyda att det är likadant för dig. Hoppas att symtomen kommer tillbaka och att allt är bra med den lille.
  • Flerattälska
    MeMon skrev 2015-08-31 15:14:59 följande:

Kom precis hem efter mitt vul. Allt såg fint ut och hjärtat slog, räknade till 8+0 vilket är i fas med mina beräkningar (-1 dag). Vilken lättnad.

Även om han sa att det inte finns några garantier framåt, men det är jag högst medveten om! Han såg även en blödning men tyckte inte att det är nåt jag behöver vara orolig för (han gav nån förklaring men jag lyssnade knappt, var så himla uppstressad). Sa också att jag kunde ringa och boka tid om jag vill göra ett nytt test så ska nog boka in ett om ett par veckor igen. Men just nu ska jag verkligen försöka att vara glad och inte nojja hela tiden!

Så skönt :) Grattis
  • Flerattälska
    Eira13 skrev 2015-09-03 23:02:33 följande:

Är 9+1 idag. Första barnet. Tidigt VUL visade ett litet hjärta som slog för drygt 3v sen. Helt galet orolig för missfall. Mått otroligt illa och varit brutalt trött men igår kväll och idag mått lite bättre, varit lite piggare på kvällen men då slår nojjan över mig med åskstyrka och jag tror det gått galet med fostret. Ska göra KUB om en knapp månad i annan stad. Känns inte som om jag kan vänta med min oro tills dess. Hade det funnits privatkliniker här då hade jag betalt för ett UL nästa vecka bara för att få se att den lilla lever och växer??

Förstår att du är orolig men det är väldigt vanligt att komma in i "spökperioden" runt v. Tio då symtomen plötsligt kan upplevas som borta eller betydligt lindrigare. Många blir naturligtvis oroliga under denna period trots att den lille mår hur bra som helst
  • Flerattälska
    Minus75 skrev 2015-09-11 15:44:22 följande:

Hej tjejer. Jag måste tyvärr lämna er då MA upptäcktes idag. :(

Hoppas att ni får era små godingar i april och att det går bra för er. Jag får jaga vidare i någon annan BF-grupp senare.

Kram på er!

Nej fy så tråkigt :(
  • Flerattälska
    SommarDahlia skrev 2015-09-11 21:27:40 följande:

Jag hoppar också av. Fick missfall igår, känns dock helt okej. Hade jag inte haft mina underbara barn redan så har det varit värre. Men ska försöka igen då fort jag slutat blöda. Lycka till alla!

Men så tråkigt. Jag hoppas att ni snart får en skatt till.
  • Flerattälska
    jezzz skrev 2015-09-15 18:53:33 följande:

Jag får tyvärr hoppa av denna tråd. Missfall konstaterades idag. Lycka till alla ni andra!

Nej så tråkigt :( Beklagar verkligen
  • Flerattälska
    Sail on silvergirl skrev 2015-09-15 21:36:57 följande:

Hej!

Jag skulle också vilja vara med här! Har ett MA i bagaget så jag vågar inte ropa hej än. Såg ett hjärta i v 6+6 och ska är nu i 9+3 så jag hoppas att allt är som det ska. Ska på vul igen den 29/9 för att kolla läget igen.

Mitt första barn, mannens tredje. Bor i Norrland.

Så skönt att få ha gjort ett tidigt UL och att du då fick se hjärtat slå. Skönt att få göra täta kontroller. Går du privat eller har du blivit erbjuden av landstinget?

Har själv flera mf i bagaget och ska på tidigt ul på fredag. Är nervös som tusan.
  • Flerattälska
    Sail on silvergirl skrev 2015-09-16 12:45:51 följande:

Jag går privat. Fick kalla handen när jag försökte att förklara min oro på MVC. (Fick bråka mig till en tid för ul förra gången också, då jag var säker på att något inte stod rätt till. Blir galen på att inte bli tagen på allvar)

Jag skulle kunna kolla varannan dag och ändå vara lika orolig, så jag får helt enkelt bara ge mig till tåls till den 29/9 nu.

Jag förstår din känsla av att vilja göra ul ofta. Är just nu inne i en sån period då jag känner efter och analyserar varje litet symtom. Börjar närma mig tiden då tre av mina tidigare graviditeter avslutats i mf så just nu hade jag gärna haft täta kontroller.

Tidigare har jag också mött kalla handen från vården. Denna gång har jag dock

tur i oturen och har en sedan tidigare pågående kontakt med en överläkare på gyn som själv sagt att jag skulle få tidiga ul vilket jag är jättetacksam för.

Förstå att en vecka kan gå så långsamt när man väntar! Men snart är det den 29/9 :)Bara att räkna ner
  • Flerattälska

Har varit på tidigt ul idag och allt såg bra ut. En sådan lycka att se den lilles hjärta picka på för fullt. Jag har varit så orolig så att få se och höra att allt ser ut att vara som det ska vara en otrolig lättnad :) Nu är det bara att hålla tummarna för att det fortsätter så också :)

Typiskt nog fick jag stressa dit och glömde telefonen på jobbet. Ville så gärna ha en bild att visa maken. Än mer otur var att deras utskrifter inte funkade så bilderna som läkaren försökte skriva ut kom inte ut :( Jag ska aldrig glömma telefon igen när jag ska på ul!

Jaja, då är de än mer efterlängtade åå rul.

Fick ytterligare en överraskning då läkaren inte hittade den cysta jag haft sen ett år tillbaka. Happy time :)

Trevlig helg på er!

• Flerattälska
    Issi skrev 2015-09-18 15:28:55 följande:

Gratulerar! Vad skönt med så positiva resultat, både ang bebis och cysta. Vilken vecka är du i? Trevlig helg, gå hem och njut av att du har ett liv i magen (det är ju såååå coolt egentligen!)

Tack :) Jag är i vecka 8+4 så det är långt kvar till vi är i mål. Jag håller med dig, det är riktigt häftigt att en ny liten människa växer och frodas inuti oss :)
Svar på tråden BF april 2016