Inlägg från: Flerattälska |Visa alla inlägg
  • Flerattälska

BF april 2016

lillbumbin skrev 2015-10-06 10:52:49 följande:

Hej,

Här har ni en till som väntar bebis april 2016.

Har 5 egna barn sen innan å ett bonusbarn. Å nu väntar vi alltså barn nr 7 i vår familj.

De senaste året har varit tufft då vi förra året i aug åkte på ett missfall å i januari när vi var på ul i vecka 13 fick vi reda på att barnet hade kromosomfel å att den lilla killen inte skulle klara sig utanför magen. Det kändes tufft att behöva göra en abort. Sen tog de 7 månader innan vi blev gravida igen. Å nu är vi här, nästa vecka ska vi på tidigt ul då vi varit oroliga denna graviditet.

Det e tufft att vänta barn å dessutom ha tre barn som e födda dec-11,nov-12 å nov 13.

//Helena

Oj så tuff tid ni haft.

Förstår er oro och håller alla tummar och tår jag har för att ni får besked om att ni har en pigg och tuff liten fighter i magen.
  • Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-10-07 19:45:51 följande:

Får jag plats här med?

Väntar andra barnet runt den 23 april. Har en dotter som är född augusti 2013. Har även ma i bagaget. Ett ma och ett mf före dottern och ett ma i september ifjol som faktiskt kom igång av sig själv dagen före jag sku få cytotec. Sen ännu ett ma nu i april. Blev då skrapad då de misstänkte mola. Sen hittade dem en polyp i li modern som opererades bort i juni. Det visade sig vara rester från skrapningen.

Fick lugesteron utskrivet och åt de sista tabletterna igår. Har även hunnit vara på tre ultraljud. Först för att se att det levde, sen det riktiga med läkarundersökning och sen igår för att det hade vuxit lite dåligt. Allt såg dock bra ut. Är i v 11-12 beroende på hur man räknar.

Har haft grymt illamående nu och gått ner va 4-5 kilo på lika många veckor. Sen har foglossningen slagit till. Hämtade ett bälte igår så det känns lite bättre när jag har det på.

Hoppas ni andra mår bra!

Skönt att ni denna gång fått göra täta kontroller. Det är svårt att inte oroa sig känna efter och analysera vad som händer i kroppen.

Jag har själv ett barn sedan tidigare och fick MF i vecka tio både i september förra året och april i år. Har haft en cysta som vägrat försvinna och fått hormonbehandling i hopp om att krympa den men icke. Denna graviditet fick jag trombyl utskrivet för att se om det kan hjälpa mot ytterligare missfall och idag är jag gravid i vecka 11+3. Fick göra ul i vecka 8+4 och fick då se hjärtat i full action. Underbart men jag andas inte ut ännu...

Håller tummarna för oss båda denna graviditet.
  • Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-10-07 21:28:57 följande:

Jag har haft och har det fortfarande att förstå jag jag faktiskt är gravid. Vågar ännu inte hoppas allt för mycket. Ska till bm den 29/10 och förhoppningsvis får jag höra hjärtat då. Vi sku iallafall försöka. Så de kommande tre veckorna tar jag som de kommer.

Håller verkligen tummarna att det går vägen för dig med! =)

Förstår ditt avvaktande. Hoppas verkligen att du får lyssna på hjärtat när du träffar bm.

Är själv inne i spökveckorna nu och har inte känt något speciellt på ett tag. Idag kräktes jag som en galning (första gången) och blev överlycklig.

Ska till bm 22/10 och hoppas som dig på att få höra hjärtslagen men tvivlar på att jag kommer att få tillfälle :( Känns jättelångt till eventuellt rul som troligen blir i slutet på november!!
  • Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-10-09 08:25:39 följande:

Jag bokade just rul och det blir den 23/11.

Ska även på första sockerbelastningen den 27/10.

Tänk vad glad man blir för att man mår illa. =)

Åh så roligt att ha ett datum att räkna ner till. Här bokar bm tiden för rul under andra inskrivningssamtalet. Får troligen en tid i slutet av november också.

Har inte gjort nån sockerbelastningstest men har förstått att det tar sin tid. Håller tummarna för att du får ett bra resultat. Har du några känningar av socker själv?
  • Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-10-10 00:59:59 följande:

Inga känningar av sockret. Här måste alla göra det efter v 20, men har man för högt bmi, som jag, så måste man göra det en gång före också. Hade riktigt fina värden med dottern. Det jobbigaste är att man måste sitta där i två timmar. Nu fick jag tid först kl 8.30 så det blir en sen frukost....

Jaha, ja men det är ju bra att de satt det som rutin så att ingen missas.

Håller tummarna för att de två timmarna går fort och att du får fina värden även denna gång.
  • Flerattälska

Så glad idag. Har flera missfall i bagaget och har varit lite avvaktande till att berätta om graviditeten pga rädsla för att allt inte är som det ska. Idag var jag på andra inskrivningssamtalet och fick lyssna på hjärtat. Bm var lite orolig för att hon inte skulle hjärtljuden då det är rätt tidigt (v 13+2) och ville såklart inte oroa mig massa i onödan men hon var så snäll och lyssnade iaf 152slag/minut <3 Enorm lycka!!! Nu vågar vi iaf berätta för de närmaste och sonen

• Flerattälska

Har era bebisar vänt sig neråt och i så fall när?

Är i vecka 30 och tycker att det känns som att bebisen hickar långt ner i ljumsken. Förra veckan var magen ordentligt i uppror och sparkarna byttes mot dragningar. Vet att sonen fixerade sig i vecka 34 men vet inte när han vände sig.

Nog för att bebisen kan vända sig flera gånger om ännu men det känns som att den är väldigt långt ner redan...

• Flerattälska

Men då så. Har helt glömt hur det var förra svängen. Tycker tiden går så fort denna graviditet så jag hinner inte med. Då var det troligen en vändning jag kände förra veckan.

Tidigare har jag också kännt hicka långt ner men få var bebisen så liten och det var inte lika långt ner som nu. Nu är det precis i nederkant på livmodern

Tack för era svar

• Flerattälska
    Milleman skrev 2016-02-26 18:33:12 följande:

På riktigt. Det känns som att jag ska spricka. Och att revbenen ska knäckas. Och det är typ 8 veckor kvar! :O

Går in i v 33 idag och önskar aTT jag kunde lyfta bort de nedersta revbenen. Fy så de trycker på dem nu! Tyckte de lättade lite när bebisen vänt sig men nu är de tillbaka igen. Antar att det börjar bli riktigt trångt där inne nu.

Hade förträngt detta från förra graviditeten.
  • Flerattälska

Novaluzid (eller nåt liknande) binder dubbelt så mycket magsyra som Novalucol. Den funkar ca 20 min för mig men tar bort toppen av halsbrännan iaf. Gaviscon och novalucol fungerade tyvärr inte alls

• Flerattälska

Novaluzid (eller nåt liknande) binder dubbelt så mycket magsyra som Novalucol. Den funkar ca 20 min för mig men tar bort toppen av halsbrännan iaf. Gaviscon och novalucol fungerade tyvärr inte alls

• Flerattälska
    Nonym skrev 2016-03-26 11:59:37 följande:

Milleman, andra barnet, bf 24/4

Topcom, tredje barnet, bf 7/4

Malla1, femte barnet, bf 30/4

kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.

Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4

Nonym, första barnet, bf 9/4

Flerattälska, andra barnet, bf 21/4
  • Flerattälska
    Nonym skrev 2016-05-14 21:29:48 följande:

Herregud vad jag känner mig bortskämd (skäms faktiskt) när jag läser mångas inlägg..

Vår lilla tös verkar alldeles för snäll

Inte då! Njut och var glad!

Vår första son var så otroligt snäll och alla sa hela tiden " vänta bara"!

Istället gör att njuta av lugnet så gick vi vid varje magknip/orolig kväll då lillen pep tänkte vi "jaha nu vänder det" Men icke! Han fortsatte att vara så lättsam och snäll.

Vi har nu en son till som är en månad lika snäll som storebror. Istället för att vänta på att de kanske vänder så njuter vi och är ödmjuka över livet med våra snälla pojkar.
Svar på tråden BF april 2016