Inlägg från: camillis86 |Visa alla inlägg
  • camillis86

BF april 2016

Ett litet tips, om man ska använda Emla plåster och inte vet vilken arm som brukar vara bäst rekommenderar jag att man sätter i båda armväcken, ibland finns det bara fina kärl i tex en av armarna och då är det ju trist om det är den där man inte bedövat! För övrigt tycker jag knappt det behövs men visst är man väldigt rädd så är det ju bra! Annars kan du alltid fråga om sköterskan kan använda en butterfly-nål när hon/han sticker, de är lite mindre och brukar inte kännas lika mkt! :)  (jobbar som sjuksköterska)

• camillis86

Härligt Issi!! Underbart att allt såg fint ut! Längtar till den 12/10 då jag har kub inbokat! :)

• camillis86

Själv har jag fått mersmak för Mannafrutti som jag äter nästan varje kväll innan jag går och lägger mig! Att lägga sig på tom mage är inte lönt! har testat! :)

• camillis86

Jag går snart in i vecka 12, har redan fått mage, det syns ganska tydligt när jag har tajta kläder, ser iaf betydligt mer gravid ut än bara tjock! tycker dock det känns väldigt tidigt att det redan syns!

• camillis86

Jag har kub på mån 12/10 och sen RUL 25/11!! Känner mig supernervös inför måndag!! v12+0 idag!!

• camillis86

hello tjejer! va kul med så många nya! :)
    Ville bara tipsa lite om ett gravidbälte som jag köpt från NordiCare, Mamafix. Jag har ont i höften (vet dock inte om det är foglossning el inte) och blev tipsad av en sjukgymnast om detta bälte, VÄLDIGT skönt när man står och går så kan varmt rekommendera detta till er med lite besvär av foglossning!
    Själv kräks jag fortfarande varje morgon trots v 13 nu, suck! hoppas det ger sig snart!
    Ska på KUB idag kl 15 så håll tummarna för mig att allt ser bra ut! Hoppas ni alla får en trevlig måndag!

• camillis86

Hello tjejer! ville bara berätta att jag gjorde KUB igår! fick 1:6185 på down syndrome och 1:20 000 för trisomi 13 och 18! Känns jättebra! Mannen räknade ut att risken för ds är 0,02%. Det var iaf superhärligt att se den lilla sprattla runt! Känns mer verkligt nu! Längtar verkligen till jag börjar känna fosterrörelser!!

• camillis86

jag känner inte av någon direkt växtvärk alls i magen, däremot får jag ofta kramp i övre delen av magen om jag sitter lite hopsjunken el böjer mig framåt, väldigt skumt!

Svar på tråden BF april 2016