Inlägg från: squib |Visa alla inlägg
  • squib

BF april 2016

Fortsatter skrev 2015-09-20 13:26:25 följande:

Hej jag är också på smällen beräknad bf 3/4 första gången. Gjorde blodprov förra tisdagen inskrivning måndag 21/9. Vecka 13 då, sen inskrivning tycker jag de verkar som.

Pauliina skrev 2015-09-20 17:43:10 följande:

Jag har alla tre gånger fått skriva in mig i v 6-7, nästan direkt jag ringt :)

Elyssa81 skrev 2015-09-20 13:53:05 följande:

Välkommen! Här gör de också inskrivning i v 13.

Jag skrivs inte in förrän v 18.
  • squib

Välkommen! Jag väntar också andra barnet. Min dotter är 3 år. När har ni tänkt berätta för storasyskonet?

Milleman skrev 2015-09-21 19:29:32 följande:

Hej får man vara med här? :)

Gravid med andra barnet, har en 4-åring.

• squib
    Sommarmalva skrev 2015-09-23 13:52:51 följande:

Ja, jag hoppas på att vara en av de som det går bra för ändå... Men just nu har jag inget större hopp, känns bedrövligt! Tack o lov att vi ska på kub i morgon. Sååååå orolig!

Önskar dig lycka till! Hör av dig om hur det gick! Kram
  • squib
    Sommarmalva skrev 2015-09-24 07:59:32 följande:

Igår övergick mina rosa blodningar till mens liknande blödningar.... Fortfarande så idag. Måste vänta ända till kl 15 på kub. Känns inte bra alls! Jag som verkligen vill ha min lilla april bebis känns nu hopplösare än någonsin.

Tänker också på dig!
  • squib
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-24 23:19:17 följande:

Tack ! ????så sjukt svårt att förstå att det verkligen är två!

Känslan har funnits där men att få det bekräftat .....! ????

Vad har det funnit för aningar innan?
  • squib
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-25 21:53:08 följande:

Mest en känsla som har vart svår att skaka bort. Mår även oförskämt bra, än så länge vilket är helt tvärt om jämfört med de två tidigare graviditeterna .Dessutom så är min farmor tvilling samt min mors mormor så chansen har ändå vart lite större :)

Grattis! Jag är själv tvilling. Min mamma brukar skämta om att det är två i min mage. Vi får se vad ul säger. :)
  • squib
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-26 22:47:05 följande:

Tack:) spännande att se hur många du har där inne nu då :) När är UL?

Det är ul på onsdag. Vi är så spända. :)
  • squib

[quote=75804908][quote-nick]Milleman skrev 2015-09-26 23:17:22 följande:[/quote-nick]

Alla, inklusive vi, trodde att det var två i min mage. Men det var bara en. Men han vägde som två haha :P

Haha! Så kan det bli också. ;)

• squib
    Milleman skrev 2015-09-27 20:01:24 följande:

Härligt :)

Vad kul att droppa nyheten på flyget :)

Vi ska inte göra kub. Gör de flesta det?

Vi har egentligen kub på onsdagen men man kan välja endast ul och det gör vi. Jag gör ultraljudsdelen men inte lämnat blodprov.
  • squib
    MeMon skrev 2015-09-27 18:19:57 följande:

Gokväll! Då är jag ÄNTLIGEN i vecka 13. Emellanåt har tiden stått stilla så kändes helt hopplöst att jag nångång skulle komma hit, men se det gjorde jag! Oron har dock stundtals varit stor... Kör sen i fredags med seaband och det hjälper faktiskt! Behöver inte äta 24/7 längre, skulle testat för längesen. Imorrn åker jag utomlands med jobbet och ska droppa nyheten för en till kollega på flyget. På onsdag väntar kub, börjar bli nervös för det. Jag har ingen aning om hur jag skulle ställa mig till ett dåligt resultat :-/ Är vi fler som har kub-test på g?

Vi har också kub på onsdag (eller egentligen bara ul, har inte lämna blodprov). Jag är så nervös och förväntansfull. Jag haf inte riktigt fattat än så hoppas det är bra därinne. Jag är mer orolig denna gång än förra graviditeten konstigt nog. Jag trodde jag skulle vara lugnare denna gång!
  • squib
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-27 20:33:34 följande:

Varför bara ul? Kub är ju KombineratUltraljudBlodprov.

För att få reda på om det är eventuella kromosom avvikelser så behöver de väll både och ?

Precis. Kanske var illa förklarar av mig. Alla erbjuds kub men om man inte vill göra kub så lämnar man helt enkelt inget blodprov och då blir det väl som ett vanligt ul.
  • squib
    unixangel skrev 2015-09-28 15:18:56 följande:

Hej! Jag är 35 år och väntar mitt tredje barn. Hoppas jag får va med här ???? Har två söner födda 02 och 11. Hoppas på en utan snopp denna gång men glad bara det är en frisk liten där inne så klart! Har BF 23/4 men på det tidiga UL så sköt de bak mig en vecka. Får väl se vad de säger framöver ???? Jag ställer mig till skaran som också mår SJUUUUKT illa. Hade glömt bort hur jobbigt det var! Ett hett tips är att pressa en halv citron och blanda med bubbelvatten i ett glas. Det är det enda som hjälper mig på kvällarna!

Alla är välkomna här! Jag har också mått jätteilla dock utan kräkningar. Tack och lov!
  • squib
    Pauliina skrev 2015-09-28 15:46:30 följande:

Går in i v 13 imorgon, 12+0, en milstolpe avklarad! Yey

Är det bättre med oron nu? Jag tycker att det kommer

över en då och då. Nu har vi snart ul så förhoppningsvis kommer det att lugna nerverna. Spänd förväntan.
  • squib
    Milleman skrev 2015-09-29 16:55:03 följande:

Ja vi kommer ha det när vi är hemma för att spara på ekonomi och miljö :) tänkte köpa ett baspaket på 6 allt-i-ett-blöjor (ca 600 . Om man använder minst 3 av de per dag under ett år har man sparat in 1100 blöjor. Vad är det i pengar? Ca 2500?

Men vi kommer inte ha det när vi bor på vår båt då vi inte har tvättmaskin. Kommer även ha med engångs när vi ska iväg.

Jag är mer för tygblöjor än min man så det blir en bra kompromiss :)

Tygblöjor är enklare än vad många tror. Det är inte som förr i tiden. Idag ser de nästan ut som vanliga blöjor :)

bine87 skrev 2015-09-29 17:46:24 följande:

Jo jag började prata om det med min familj då det för mig är en självklarhet att använda tygblöjor. Dom var allt annat än positiva till det. Men dom förstod nog när jag väl började prata att det inte behövde vara så tokigt som dom inbillade sig.

Konstigt att övriga i familjen ska motsätta sig. Jag möter också samma motstånd hemma. Trist när man vill spara pengar ovh tänka på miljön.

Var ska du köpa baspaketet, milleman?!
  • squib
    Solen87 skrev 2015-09-30 09:16:45 följande:

Jag har en undran. Väntar mitt andra barn, har en pojk på 14 månader. Alla säger ju att det ska synas så tidigt med andra barnet jämfört med första. Men jag tycker inte det syns alls, hur är det för er andra? Är i vecka 14 nu.

Jag är mycket större denna gång, väntar mitt andra barn. Jag hade tänkt att inte berätta tidigt alls för att inte min dotter som är 3 år ska längta ihjäl sig efter syskonet men det får bli till att berätta för henne snart så ingen annan stänger det till henne först..
  • squib

Hej allihop! En bebis i magen blev flyttad till 1 april istället. Så skönt och nu känns det verkligt!

• squib

Hej allihopa!

Jag har inte kommit in på mitt konto och inte lagt någon energi på familjeliv just nu då det är mycket runtomkring familjen nu.

Vi var på rul i torsdags. Vi såg en trilskig, rörligliten bebis, fortfarande 1 april som bf. Så jag tror att vi kommer få en marsbebis. Men jag hänger på här.

Någon annan som känner att man är väldigt öm i underlivet? Liksom lite obehaglig tryckkänsla.

• squib

Jag tänker inte vaccinera mig.

Duvan82 skrev 2015-11-15 20:02:56 följande:

Hej

Var på Rul i torsdags...En liten pojk skall vi få :)  Nytt bf blev 2/4, tidigare 7/4...

Jag är nyfiken, skall ni vaccinera er mot influensan? Jag tänker göra det eftersom gravida ligger i riskgruppen... men man har blivit lite nojjig gällande vaccin.. Annars skulle jag aldrig göra det.

Svar på tråden BF april 2016