Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

MeMon skrev 2015-11-14 10:50:24 följande:

Grattis! Ja, det är så himla skönt att få det bekräftat att allt ser bra ut. Nu börjar nästa halvlek :)

Tack!

Ja, berättade på jobbet med igår och alla grattade

Kändes som en evighet till nio månader när vi precis plussat den här gången (fick ma förra graviditeten) och nu är vi redan halvvägs, känns som om det är dags typ imorgon
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-11-14 11:39:54 följande:

Vad härligt det låter med RUL.

Vi ska dit på onsdag. Vill så gärna ha med storebrorsan Milton. Hur har ni gjort med syskon? Det rekomenderas ju inte men vi var på ultraljud i tisdags och vet att allt ser bra ut och han är ju nästan 5 år och väldigt medveten och engagerad i kommande bebisen. Han har varit med på ett ultraljud och frågar hela tiden när vi ska på nästa :)

Ja, nu känner man sig mindre tjock och mer gravid

Här får barn inte följa med i på ul (om de inte är så små så de inte klarar sig utan mamma) men om de får följa med hos er så tycker jag absolut att han ska få följa med, det är ju hans bebis också!
  • Nonym
    snowybaby skrev 2015-11-18 10:11:04 följande:

Rul idag. Allt såg bra ut. Bebis va dock blyg så vi fick inte se kön men de gör inget huvudsaken va att lill*n är frisk. Bf 14 april :)

Samma dag som min syster fyller år
  • Nonym

Var och handlade vagn och lite bebiskläder ihop med min mamma idag. Blev en begagnad emmaljunga duovagn i militärgrönt och ljusrosa, hade tydligen varit en pojk i den innan, så det känns bra eftersom vi inte vet vad det blir (även om jag tror det blir en tös)

Passade även på att titta på gamla bebiskläder från när jag och min syster var små, underbara mamma som har sparat allt!

Känns bra att man kommit igång med planerandet nu

• Nonym
    camillis86 skrev 2015-11-23 09:42:54 följande:

Nu har jag också varit på RUL! Verkar som att det blir en liten tjej! :) enligt ultraljudet var hon ca 17cm lång å vägde 143 g!  v 18 + 3 idag! Blir förmodligen en liten Ellie! har ni andra bestämt  namn ännu?

Vi bestämde både pojknamn och flicknamn efter bara några veckor

Blir antingen en Ellen eller en Johannes andranamn är också bestämda
  • Nonym
    Malla1 skrev 2015-11-23 21:44:21 följande:

Nu måste vi bara komma på något namn till lilla tösen. Svårt när man har flera, då måste namnet passa med dom andra. Så har ni något tips så kom gärna med det :) kravet är dock att det ska ha 5 bokstäver ;)

Elina

Lisen

Ameli

Tycker jag är fina namn på fem bokstäver, och givetvis Ellen som min ska heta om det blir en tös
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-11-29 08:21:14 följande:

Min mage v 18+6!

Vilken fin mage du har!!!
  • Nonym
    Malla1 skrev 2015-11-29 09:35:50 följande:

Min mage vecka 19

Jättefin mage!!
Svar på tråden BF april 2016