BF april 2016
Jag börjar känna mig galen. Lipat i en timme. Började med att jag kollade på små babytofflor. Jag är helt slut nu..
Jag börjar känna mig galen. Lipat i en timme. Började med att jag kollade på små babytofflor. Jag är helt slut nu..
Jag har mitt RUL 1 december, 18+5 då.
Jo de skulle ta upp det vid inskrivningen så får se vad de säger. Ja det är bra fråga, rent socker är ju nästan som ett gift eller rättare sagt så skulle det nog bli klassat som en drog om man kom på socker idag (alltså glukos).
Jag hade en ganska bra kost med glutenfritt, mjölkfritt, lite socker (vilket är lättare att hålla sig borta från nu då allt som är för sött mår jag illa av), äter inte kött från gris, nöt och lamm men däremot åt jag fisk och kyckling någon gång i månaden innan jag blev gravid. Men den strikta kosten sprack ju för vegankost får mig att må illa, allt med rotfrukter eller zucchini (vilket jag älskade innan) går inte att få ner längre för det smakar så sött. Sen kan jag inte få nog av ost just nu så där gick det med att äta mjölkfritt. :p Så nä nu försöker jag bara se till så att jag äter så bra som möjligt efter det jag kan äta just nu. Ja jag har med problem med vad jag ska äta eftersom man oftast är sugen på det man inte har hemma, häromveckan var jag sugen på nötfärs, jag har inte ätit det på 16 år. :p
Jag trodde att jag var påväg att må bättre men nu mår jag jätteilla.. Är det normalt att börja må sämre i vecka 12?
Nä jag vägrar också ge in för den sortens cravings, de 16 åren utan kött har ju gjort en enorm förändring i mitt liv så nä jag skulle inte ens börja äta sånt kött även om jag blev tvingad. Äter också kyckling, fisk och skaldjur ibland, men hade innan graviditeten dragit ner på även det men just nu är jag galen i speciellt musslor och tonfisk, men får jag köttsug nu så tar jag till kyckling istället. Ärter, bönor, rotfrukter funkar inte alls (råa morötter går bra men definitivt inte varma), men spenat, sallad, gurka och tomat (inte varm dock) funkar i mindre mängder. Potatis funkar om jag har saltat de väl. Nåja är nog okej med att graviditeten stökar med mina smaklökar och luktsinne, jag har iaf sluppit spy och ha morgonillamående.
Gokväll i stugan. Då har jag köpt mina första tjockisbyxor. Ett par jeans från HM. Hade tänkt köpa några mellanbyxor men nu blev det ett par riktiga direkt... Pendlar mellan två par liknande svarta byxor just nu så känns som jag går i samma kläder varje dag :-/
Vecka 15 nu, tiden rör ju på sig :)
Kan man se kön i vecka 13+6? Jag tycker inte det är så noga utan kan gott vänta men pappan han håller på att bli tokig och iom att han inte är närvarande så tror jag det skulle hjälpa honom att veta så tänkte att det kanske syns då. Annars så ser jag det nog på organscreeningen.
När ska illamåendet ta slut!?! Så trött på det nu. Visst är det inte lika illa men jag kräktes idag på kvällen, igår morse påväg till jobbet och i måndags. Annars mår jag bra, trött som ett as men det är ju väntat och förkylning på det gör det inte lättare.
Har massa molvärk och det känns rejält i fogarna vissa stunder.
Var på bio idag och såg the intern. Bra med bio mitt på dagen när man inte orkar hålla sig vaken ;D supermysigt :)