• elena-mikaela

ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL

Eftersom jag själv letade På olika sidor svar på min fråga och inte hittade det så startar jag nytt tråd så de som letar info kan jämföra sina symptom som de har efter användning av ProgesterAll kräm.
    Har PCO. Svårt att skaffa barn. Barn nr 1 skaffat med hjälp av Pergotime för 13 år sedan.
    FÖRSÖK 1.
    26/7 - ÄL och började använda krämen morgon och kväll. Hade tydlig ÄL smärta den dagen i vänstra äggstock.
    Några dagar symptomfri med vanliga ÄL flyttningar som upphörde 27/7 då tempen har gått upp från 36.5 till 36.9 på morgon  och upp till 37.3 på dagarna
    30/7 - under kvällen hugg och stick följes av kraftig mensvärk som varade under 5 minuter. Stramande känsla över magen( inuti) på båda sidor av navel 5-7 cm under naveln.
    1/08 kom hemsk värk i vänstra äggstock och under naveln till vänster som varade till och från hela dagen... Stickande -molande värk till kvällen och öm i magen. Uppsvullen precis under naveln som en bula.
    Kissnödig hela tiden. Yrsel till och från. Öm i bröstvårtor.
    Fortsättning följer.... 
    BIM 9/8  8 dagar kvar

i längtan på ett plus
  • Svar på tråden ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL
  • elena-mikaela
    120512 skrev 2015-08-04 14:30:59 följande:

Igår köpte jag natural cycles hoppas kommer innan fredag.

vÄrken har släppt härimorgon börjar vi smörjschemat igen.

Vad bra... Jag mäter temp dagligen med vanlig termometer utan 2 decimaler ... Det funkar också..Än så länge har jag förhoppningar..för så här har jag inte mått tidigare men åter igen kan det bero på krämen.. Hoppas du plussar efter den cykel..
    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

Tur att jag var upptagen idag hela dagen... 5 eller 4 dagar kvar till BIM enligt olika kalendrar.. Huvudvärk, Riktigt kissnödig..var tvungen gå upp på natten igen på toa. Tröthet - råkade somna någon minut framför läraren som pratade med mig idag på en kurs....
    Tempen på morgon fortsätter vara 36.9 och 37.3 under dagen.
    Annars solig dag- allt som vanligt..til och från mensvärkattacker.

i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

Nu är jag på BIM -4 och väntar på mens när som helst. Helst i tid så klart. Beställde Natural Cykles med:))) Tänker på nästa cykel eftersom alla appar säger olika om ÄL dagen. Jag kände dock väl att någon aktivitet var i livmoder men känner också att ägget fastnade ej så därför väntar nu lugnt på mens.
    Vet också säkert att mensen kommer för imorse tempen sjönk till vanliga 36.5 dock under dagen steg den igen till 37,2 .. men det räknas inte. Tappen hårdnade till och åkte ner nu. Den var mjukare igår men hårdare idag. Vad spännande det att lära känna sin kropp :) Bättre sent än aldrig...
    Smörjer krämen tills mensdagen. 

i längtan på ett plus
  • 120512

Ja det är ju bra. Värken har släppt här men kommer ibland men den känns inte så.

fick temp grejen idag så börjar vi imorgon. Började med krämen idag igen 13 dagar till.

• elena-mikaela
    120512 skrev 2015-08-05 22:34:00 följande:

Ja det är ju bra. Värken har släppt här men kommer ibland men den känns inte så.

fick temp grejen idag så börjar vi imorgon. Började med krämen idag igen 13 dagar till.

Jag har fortfarande den konstig värk fast mildare och magen stör när jag sätter mig. nu är magen hård dessutom och blåste upp från navel och ner. ( jag har platt mage annars och är väldigt smal ) Jag känner något som händer med kroppen efter de värkar liksom.. Undrar om det beror på krämen... Känns som någon infektion inne eller något. Idag kom tempen nu under kvällen till 37.7 och då kände jag mig febrig, fast när jag mätte i armhålan då var det 36.0... konstigt att feber är bara där nere:) Kan ske så innan mens att man får rejäl höjning...2 dagar kvar i alla fall... Mår inte bra av de symptom för börja inbilla mig allvarliga sjukdomar:)
    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela
    120512 skrev 2015-08-05 22:34:00 följande:

Har du också värk som du inte hade innan du började smörja med krämen? För den jag känner ärr helt annorlunda ...den är inte lätt ..tung på något sätt.
    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

Har hänt jätte konstig temperaturhöjning imorse... Den åkte upp på 37.1 vilket den aldrig har varit på morgon dagarna innan... Testet var negativ igår kväll så jag utesluter graviditet i alla fall än så länge....Bim -2 eller -3 idag för jag ska ha mens på lördag eller söndag...

i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

Idag gick än så länge ganska smidigt, inga speciella symptom om man inte räknar att temperaturen låg på 37,9  under dagen och hoppade upp imorse till 37.1 så jag börjar bli förbryllad..vad är det som händer med kroppen... och jag som brukar alltid ha platt mage plötsligt kan inte sitta som jag brukar eller böja mig för magen tar emot för den blåstes upp från navel och ner. Bröst väger en tonn känns det som...
    Verkligen konstig känsla i kroppen. Men jag störs inte av detta så mycket...bara att träna efter mensen har kommit.
    Flytningar börja rinna från mig... genomskinliga, trådiga som vid ÄL -, blandade med normala.. Igår kväll trodde jag att jag har fått mens och blödde igenom när jag gick på gatan då plötsligt började bara rinna nåt. Jag var tvungen att kolla vad det var men det var inget blod.
    BIM -2 idag så vi får se...
    G-Testet negativ.

i längtan på ett plus
  • Fröken Smilla

Jag testade krämen i ca 3 månader, med en ganska hög dos. Hade dock inga ovanliga symtom utan de vanliga pms-symtomen. Dessa tre gånger resulterade ej i graviditet och jag slutade eftersom vi påbörjade IVF. Då fick jag enormt höga progesterondoser efteråt, och fram till två dagar innan BIM hade jag exakt samma pms-symtom som tidigare. Vanliga huvudvärken, mensvärken, livmodertappen kändes hård. Men så kände jag ett par symtom som var ovanliga, ett tryck neråt underlivet och enorm trötthet. Då tog jag ett test som visade positivt!

Progesteron behöver nödvändigtvis inte ändra på era vanliga symtom, men nu ska jag dock erkänna att jag själv inte har PCO och det var kanske därför jag inte kände någon skillnad. Håller tummarna för er att ni snart får ert efterlängtade plus!

• elena-mikaela

Imorse sjönk tempen till 36.7 igen och jag ställer in mig på mens igen:) Tester visar negativt så jag kan inte vara gravid då...
    Hoppas på nästa BIM
    Mensen borde komma imorgon eller på söndag så får vi se..De brukar komma som en klocka.

i längtan på ett plus
Svar på tråden ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL