• Anonym (Fel)

    Jag har inbillat mig att jag ska gifta miga

    Jag tror jag har gjort lite fel kanske.

    Jag har bokat vigsel för bröllop. Lokal och catering, dj osv. Beställd bröllopskort. Nu tittar jag på brudklänning.

    Men...jag är singel. Jag har alltid varit singel. Jag har alltså ingen att gifta mig med.

    Jag vet inte, men jag har bara fått nån kick av att planera in mitt bröllop och levt mig in i det. Typ som en inbillning.

    Jag har skickat ut några inbjudningar redan och nu är det pinsamt att säga "ja, jag inbillade mig bara att jag ska gifta mig".

    Många har redan frågat om varifrån och när jag skaffade mig den här "okända" killen som de aldrig träffat.

    Vad ska jag göra?

    Min plan är att köra enligt planerna och på bröllopsdagen säga att "min kille" blivit sjuk och att bröllopet således är inställt och att vi kanske har bröllop nästa år istället.

  • Svar på tråden Jag har inbillat mig att jag ska gifta miga
  • Anonym (lm)

    Detta är mer än lovligt vrickat... Bästa rådet du kan få är att avboka bröllopet och boka tid till psykvården.

  • Anonym (..)

    Tror detta är ett troll.

    TS, om du är allvarlig ska du söka hjälp hos en psykolog snarast.

  • Anonym (Fel)

    Men lägg av seriöst. Vad kallar ni personer som är otrogna då? Är inte det värre??

  • Anonym (..)

    Du är alltså allvarlig?

    OK, i så fall: att vara otrogen är en moraliskt förkastlig handling. Elakt helt enkelt.
    Men det är medvetet och fullt normalt.

    Du är inte elak eller har moraliska problem. Det var inte meningen att förolämpa dig. Men någonstans så har det gått fel om man planerar in ett bröllop utan make. Vuxna kan vanligen tänka så långt i förväg att man förstår att det kommer bli problem längre fram, om man inte har en partner och bjuder in till bröllop. Det kallas konsekvenstänk, samma sak som får en att betala räkningar till exempel. Har du så här allvarliga fel i ditt konsekvenstänk så har du troligen en diagnos av något slag, och det är bra att utreda detta tillsammans med någon kunnig.

  • Anonym (..)

    Men det måste du väl förstå själv också, eftersom du skriver "Typ som en inbillning"? Att det är någonting som är på tok när man gör så?

  • Zarch

    Detta var ju nästan lite kul, jag tycker att du ska göra det här till ett projekt. Kontakta ett produktionsteam, vore ju en bra programidé att följa dig i jakten på den äkta maken till ett visst spikat datum. När ska bröllopet vara förresten?

  • Anonym (Max)

    Får man lov och fråga hur gammal du är egentligen?

  • Anonym (go for it!)

    Vilken kul ide! :) Man lever ju bara en gång och det gäller ju göra det bästa utav det livet man har.

    MEN det är lite taskigt att luras. Tänk vad besvikna bröllopsgästerna kommer att bli när bröllopet blir inställt i sista stund och de kanske till om med får reda på att de blivit blåsta. Tänk på att folk i värsta fall tar ut semester för att kunna komma och lägger dyra pengar på presenter och festkläder.

    Så därför, se till att avboka nu eller hitta dig en brudgum snarast möjligt! Kan ju inte vara omöjligt. Den bästa iden jag kommer på är att du raggar utanför migrationsverket. Lär du snabbt hitta flera stycken som vill gifta sig med dig. Och sedan får du ju se om mannen i fråga eller äktenskap är någonting för dig. Det går ju alltid att skilja sig.

    Lycka till! :)

  • Anonym (Fel)

    Det hade kunnat hända vem som helst. Ni som säger emot är svartsjuka bara

  • klyban

    Haha, du behöver professionell hjälp, inte hjälp av ett forum.
    Finns inget vi kan göra för dig, absolut inget.

  • Anonym (..)

    Men kära vän, det finns ingenting i det du gjort att vara svartsjuk på.

    Det finns vissa osynliga regler i samhället, som alla följer för att inte framstå som knäppa. Och bara de som faktiskt är knäppa bryter mot dem. Hade jag bjudit in folk till ett bröllop, och sagt att jag har en fästman fastän jag inte har någon, hade mina vänner tyckt att jag är spritt språngande galen.

    Att du inte förstår att det du gjort inte hade kunnat "hända vem som helst" visar på att någonting verkligen är fel hos dig. Jag tycker verkligen du ska söka hjälp och få en diagnos av en läkare. Med en diagnos kan du få stöd i att hantera vardagen.

    Jag är jätteförvånad att dina föräldrar inte gjorde det här när du var liten. För visst är du vuxen nu? Har de aldrig sagt till dig att du inte är som alla andra?

  • Anonym (..)

    Det är tydligt att ditt konsekvenstänk är riktigt underutvecklat. Förstår du inte att ingen skulle tro på att din kille är "sjuk" när ingen fått träffa honom före bröllopet? Tror du det är vanligt att folk gifter sig med någon som ingen i deras vänkrets eller familj har träffat?

  • Anonym (Hehe.)

    Gift dig med dig själv. Som Regina Lund. Det gick i alla fall bättre än äktenskapet med Malmsjö sonen.

  • Anonym (Max)
    Anonym (Fel) skrev 2015-08-03 22:02:36 följande:

    Det hade kunnat hända vem som helst. Ni som säger emot är svartsjuka bara


    Haha, jag är ganska säker på att du är ett troll. Jag är redan gift och jag kan understryka att det är dyrt att gifta sig och ännu dyrare att skilja sig. Finns du på riktigt så rekommenderar jag att du ställer in kalaset och investerar pengarna hos en tålig och meriterad psykolog. Det lär du behöva.
  • klyban
    Anonym (Max) skrev 2015-08-04 07:52:48 följande:
    Haha, jag är ganska säker på att du är ett troll. Jag är redan gift och jag kan understryka att det är dyrt att gifta sig och ännu dyrare att skilja sig. Finns du på riktigt så rekommenderar jag att du ställer in kalaset och investerar pengarna hos en tålig och meriterad psykolog. Det lär du behöva.

    Amen!!!!!!!
    Och visst är det så.

Svar på tråden Jag har inbillat mig att jag ska gifta miga