• Äldre 5 Aug 09:50
    2951 visningar
    21 svar
    21
    2951

    Är du rädd för att ladda din mobil på natten?

    Under sommaren stod det mycket om mobiltelefoner som börjat brinna när de har laddat, på natten. Har detta påverkat dej något? Är du rädd för att mobilen ska fatta eld när den laddar under natten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för att ladda din mobil på natten?
  • Äldre 5 Aug 09:58
    #1

    Jag fick lära mig att laddaren drar lite, lite ström hela tiden om man inte drar ut den när man inte laddar. Så jag drar alltid ur den efter jag laddat. Då är ju tiden jag laddar på natten liten i proportion till hur många timmar den suttit i förr. Kanske tänker jag så att den löper mindre risk att fatta eld då. Men vad vet jag? 

    Jag är i alla fall inte orolig för att det ska fatta eld. Brandlarm är nog bra att underhålla, i fall något händer när man sover.

  • jenny9­9
    Äldre 5 Aug 10:22
    #2

    Här laddas inga mobiler eller iPad på natten.

  • Äldre 5 Aug 10:27
    #3

    Nä, jag laddar alltid på natten. Men så har jag 4 brandvarna uppsatta. Och 1 st 2-kilos pulversläckare samt 3 st 6-kilos pulversläckare utställda. 

    Och en brandfilt.

    Om skiten tar fyr lär jag märka det. I god tid.

    Kram //Anton dance.gif


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Äldre 5 Aug 10:31
    #4

    Då jag är i behov av mobiltelefonerna på dagen så är det bara på natten jag laddar den.
    Oftast så laddar jag den via en dator som står på dygnet runt.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 5 Aug 10:52
    #5

    Jag laddar aldrig någonting på natten. Går inte omkring och är rädd, utan det känns bara som sunt förnuft.

  • Paulin­a P P
    Äldre 5 Aug 11:50
    #6

    Är det inte mest laddare till iPhones och iPads som smält och börjat brinna? Min iPadladdare blir jättevarm, men den laddar jag på kvällen innan jag lägger mig. Har ingen iPhone.

  • Äldre 5 Aug 12:44
    #7

    Ja jag laddar på natten, jag går inte runt och nojar över sånt som eventuellt KAN hända, då skulle man ju inte kunna göra nåt alls

  • Äldre 5 Aug 13:24
    #8

    Vi laddar grejer om nätterna eftersom det oftast är då det finns tid, men lite orolig är jag. Jag brukar ladda precis under brandvarnaren, dra ut sladden så fort som möjligt och gå och känna om laddaren är varm innan jag lägger mig.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 5 Aug 13:28
    #9

    Har inte ens tänkt på det. Laddar min Galaxy s3 varje natt. Har nog inte gått en natt utan att jag laddat, så att den är fulladdad på morgonen.

  • Äldre 5 Aug 13:29
    #10

    Dessutom har jag kvar laddaren i uttaget 90% av gångerna jag laddat.

Svar på tråden Är du rädd för att ladda din mobil på natten?