• BCH52

Nutrilett, enough is enough

Det går alldeles utmärkt att gå ner i vikt med VLCD, jag valde Cambridge istället för Nutrilett då jag inte klarade av den syntetiska smaken kombinerat med känslan av att dricka sågspån i vatten.

Jag gick ner 18 kilo på tre månader, första veckan var tuff sedan gick det betydligt bättre. Om jag missade att dricka vatten fick jag huvudvärk så det lärde jag mig snabbt hur viktigt det var. Gå ner i vikt är LÄTT, i stort sett alla metoder fungerar om man är konsekvent och uthållig.

Det är sen det riktigt tuffa kommer. Att lägga om livsstil så att man håller den nya vikten, en livsstil som man kan tillämpa resten av livet. Det är för mig en tuff kamp varje dag, hittills har jag lyckats men inte säkert att jag orkar livet ut.

• BCH52
    Sen skrev 2015-08-06 12:16:37 följande:

Hur länge har du hållt vikten nu?

Jag gick upp 4 kilo när jag introducerade vanligt kost igen. Men jag har hållit dessa -14 kilo sedan november 2007. Men det är en kamp varje dag. Nu börjar jag äntligen få ett naturligt förhållande till mat. Jag äter allt men inte alltid, min kropp och min hjärna börjar förstå hur stor portion jag egentligen behöver. För att hålla vikten är "handflatemetoden" något som hjälper mig att beräkna mängden mat.
    VLCD är tufft, du måste vara fysiskt och psykiskt i god balans, ha bra stöd från familj och vänner. Sedan måste man inse att det inte är en metod som passar alla. Det finns många metoder, det gäller att hitta det som fungerar för just dig.
Svar på tråden Nutrilett, enough is enough